Vad händer med min elefantöra?

MCP

Trådstartare
Köpte en elefantöra i våras, den började ganska snart efter att jag tagit hem den att sloka och tappa blad.
Under sommaren verkar den dock ha trivts, då den fått många nya blad och två små skott har växt till sig ganska bra.
Nu till hösten började den tappa blad igen.

Har provat flytta den till ett ljusare rum, men är inte säker på om det hjälpt. Vattnar den en gång i veckan och försöker att den ska ha torkat upp mellan vattningarna, är det för mycket/ lite?
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: cassiopeja
·
F
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 576
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 089
Senast: QueenLilith
·
Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 301
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp