Vad händer efter en anmälan till Ö.D?

skjona

Trådstartare
Var på stor tävling i helgen och blev vittne till mycket dåligt uppförande av en ponnymamma ,varpå en av de andra vittnena faktiskt anmälde henne inför överdomaren.
Jag undrar bara lite om vilka påföljder det kan tänkas bli?Det var ju inte den stackars ryttaren som betedde sej dåligt ,då kan man ju bli utesluten ur klassen och så vidare.....
Tyckte så oerhört synd om den lille ryttaren och hans reaktion på hennes beteende tydde tyvärr på att han var van.:crazy:

Sv: Vad händer efter en anmälan till Ö.D?

Mest troligt gick ÖD och pratade med ponnymamman, förhoppningsvis räcker det och hon skärper till sig. Om hon inte gör det kan hon få ytterligare påföljder och det är hon som får dem och inte ryttaren. Sen kan det ju drabba barnet ändå, men...

Går det till diciplinnämnden kan man bli avstängd, även som medföljande målsman.
Indirekt kan det ju drabba barnet, som inte gjort något fel.

Senaste tävlingen berättade vår ÖD att h*n skrivet upp alla som h*n ger varningar till på tävling. Även muntliga varningar.
Då har h*n bättre koll på vilka som återkommande beter sig illa på tävlingsplatsen och håller lite extra koll på dessa personer.

På SvRFs hemsida kan man läsa samtliga protokoll från diciplinämdens möten.
Ganska intressant och ibland lite skrämmande hur folk beter sig.

Vet inte om det är korrekt väg att gå men man kan ju alltid höra med ÖD om det gått vidare. Borde göra det kan man tycka för vad är det som säger att det är samma ÖD på nästa tävling som mamman beter sig illa på?

Liknande trådar

Dressyr Lägger den här på dressyr eftersom det är en dressyrtävling det handlar om, och dressyrtävlingar är ju lite speciellt eftersom det är...
Svar
0
· Visningar
783
Dressyr Ska man skratta eller gråta? :confused: Jag tävlade två dressyrklasser i våras. Min häst jag haft något år hade börjat uppföra sig...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 239
Senast: Solis
·
A
Fälttävlan Undrar hur mycket ni klagar/tolererar ute på tävlingar? Var på fälttävlan i helgen där det blev en del (massor) av fel. Flera hästar som...
Svar
7
· Visningar
1 304
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka