Vad hände?

V

Vinga

I helgen hände ngt konstigt med min schäfertik ( 3 år)
Jag skulle släppa ut henne ur bilen pep hon till(INTE den pipiga typen!) men jag såg inte vad som hände.(Hon blev alltså inte klämd eller så hon snurrade runt inne i babagen innan jag öppnade och pep då till)

Idag på morgonen vägrar hon ta ner huvudet, hon kunde inte äta/drick från golvet utan jag fick palla upp skålarna.
Hon piper även när hon vänder snävt. Är i övrigt pigg och glad jag får snarae dämpa henne för att hon ska ta det lugnt...

Jag har fått tid till veterinären i EM, men tankarna snurrar massor nu vad det är som hänt?

Någon som har en idé?

Sv: Vad hände?

Tack och lov var det inga skelettskador på henne. Det verkar som att hon "stukat" nacken alt fått rejäl nackspärr. Hon var rejält öm och svullen i mjukdelarna men röntgen visade ingenting!

Var riktigt orolig där ett tag eftersom vi fick ta bort vår förra tik pga en nackfraktur... och jag började ju se de symtomen på hunden igår, men det var tack o lov mest hjärnspöken från mig :)

Sv: Vad hände?

Vad skönt!

Man blir ju så orolig när en så pass ung hund får problem med att röra sig, skönt att det inte var någon fara med din hund :) Har aldrig hört om en hund som fått nackspärr, men det är ju logiskt att även hundar kan få det.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 832
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 416
Senast: Hoarfrost
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 964
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna