Vad hände??

D

Dexdemonia

Jag skapade igår en tråd:

Idag finns den inte mer??? Kan man inte få ett meddelande när någon tar bort ens tråd och även med motivering varför??? Jag vet faktiskt inte vad jag gjort för fel och skulle gärna vilja veta det så att jag inte gör det i framtiden med!

Tacksam om någon kan bringa klarhet i detta innan jag gör samma sak igen!! :bump:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad hände??

Enklast och snabbaste sättet att få reda på varför tråden togs bort, är att pm:a berörda forums moderator och fråga.

Var tråden reklam för något?
Var den en fildelningstråd?
Fanns den redan i flera versioner i samma forum?
Kan den ha spårat ur till påhopp i mängd?

Titta igenom forumreglerna så hittar du antagligen svaret där, och om du inte gör det, pm-a moderatorn för just det forumet och fråga.

Senast ändrad av en moderator:

Tack för era svar!! :)

Jag vet inte riktigt hur man kontaktar en moderator faktiskt...
Har läst reglerna och möjligtvis har någon klassat den som reklam..men jag frågade ju eg bara om någon var intresserad av att starta en ridtravarklass då vi ska ha tävling i vårt stall! Skrev inte var, bara datum. Det är dessutom inte en klubb utan ett privatstall...såg inte något fel i det? Man har ju sett värre reklam här inne än så!!

Några påhopp har jag inte gjort! :crazy:

Precis på samma sätt som man kontaktar vilken användare som helst. Man klickar på deras användare och väljer "Skicka ett privat meddelande till xxx".

Nu vet jag inte exakt, men den kan ga tagits bort då det finns ett jättebra ställe att "göra reklam" för hästrelaterade aktiviteter av alla de slag, Kalendern - På gång i hästsverige.

Senast ändrad:

Jo jag vet hur man kontaktar dom på det sättet...jag menar snarare hur man HITTAR dom ifall de finns listade någonstans?

Sen tycker jag nog fortfarande att man kan säga till om man tar bort någons tråd så att man vet varför och inte behöver undra! Det känns ganska snopet när den bara är borttagen....nåt att tänka på för alla moderatorer kanske? :confused:

Tack för dina svar iaf!

Tack Gunnar!

Men då detta handlade om en mindre träningstävling som inte ens är på en klubb och jag letar efter deltagare som ju är en minoritet (ridtravare) så platsar det inte riktigt i en kalender...vi kan endast ta emot 5 utomstående och detta är inget öppet för alla så jag vill inte heller annonsera om det eller göra reklam...därför skrev jag i tråden att de som var intresserade av en tävling i Göteborg + datum skulle PM:a mig för mer info!
Det stod inte vart det var nånstans, inget klubbnamn osv....så jag tycker det var lite väl strängt att ta bort den. Och jag skulle i så fall vilja veta hur jag får skriva för att finna dom?? Kalendern funkar inte som sagt...

I varje forum finns det längst ner på sidan en ruta med namnet på moderatorerna för forumet. Bredvid vilka som för tillfället är inloggade på forumet.

OK....men man behöver ju inte låta så irriterad för det!! Jag undrade lite snällt vad som hänt bara. Och dessutom så tycker jag FORTFARANDE att man borde informera någon om man tar bort deras tråd. :eek:

OCH...det rörande kalendern svarade jag till Gunnar och ingen annan med förklaring till varför jag inte lagt det där!

Har du ens läst min tråd som nu är borttagen så du vet om den BORDE ligga där? Jag anser fortfarande inte att den var någon reklam.

I varje forum finns det längst ner på sidan en ruta med namnet på moderatorerna för forumet. Bredvid vilka som för tillfället är inloggade på forumet.

Tusen tack!

Då vet jag det för framtiden! :)

Cheeserica har rätt, jag anser inte att hon svarat irriterat.
Det finns inget krav från mig att moderatorerna skall meddela den eller de som fått inlägg borttagna, ibland gör de detta ändå för att vara snälla, men det tar självklart extra tid. Moderatorerna sköter sin syssla helt utan ersättning på sin fritid.

Om man inte läst Bukefalos regler bör man göra detta, om det forfarande verkar oklart är det enklast att skicka ett PM till berörd moderator där man gärna får skriva vad inlägget handlade om.

Bara för att man inte lägger in smileys i inläggen så betyder det inte att man är arg eller irriterad. ;) Jag informerade dig bara om hur det låg till. Och jo, jag har läst din tråd och innehållet hör hemma i kalendern!

Man får inte heller lägga in smygreklam i ridtravartrådar, som jag också ser att du gjort...

Jag brukar oftast pm:a trådskaparen när jag tar bort trådar, om jag inte har jättebråttom.

/Erica

Smygreklam? :confused:

Jag HAR läst reglerna för forumet och jag ansåg inte att jag gjorde reklam. Jag skriver aldrig heller ut namn eller företagsnamn osv...hade jag vetat att jag gjort fel så hade jag ju aldrig lagt in tråden. Man har väl ändå rätt att be folk PM:a en om man vill delge något??? Eller är det inte heller OK?

Ibland kan jag nog i så fall tycka att reglerna är lite väl stränga då dom ju inte är helt utförliga i vad som exakt gäller heller i just detta fall. Det är på tok mycket värre tycker jag med alla de som går in för att förstöra för andra och som hela tiden rackar ner och är taskiga....

Men jag ska ALDRIG göra om det att lägga in en tråd om detta....kommer nog faktiskt hålla mig mer till ett annat forum där man FÅR prata om vissa saker.
Och jag är fullt medveten om att moderatorerna gör detta på sin fritid och att det skulle ta längre tid att säga till TS...men varför inte bygga in funktion att det automatiskt går ett meddelande till denne när tråden tas bort...bara ett litet tips för att inte folk ska undra.
Hade jag fått veta direkt vad som hänt och varför så hade aldrig DENNA tråd skapats.

Angående smileys så har jag inte begärt glada sådana jämt...men när nån bara hoppar in och svarar på nåt jag skrivit så kort så undrar man ju. Har ex sett en moderator som använder den inte allt för uppskattade jäveln bakom inlägg när folk råkat svara nåt som inte hade med tråden att göra...verkligen inte trevligt.

Nog skrivit i denna tråd. Jag fattar poängen men håller inte med. Men eftersom det inte är mitt forum så finns det inte mer att säga.

Så, förlåt eller nåt?

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
495
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
540
Senast: Jahopp
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 157
Senast: Gunnar
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka