Vad han är duktig! *Stolt*

Mirre

Trådstartare
Har matat Isak med pure ett tag nu.
I början var han skeptisk och satt mest och såg ut såhär:eek:
:rofl:
Men sedan släppte det och började gå mycket bättre. Nu äter han utan problem och även nya smaker går ner utan minsta problem.
Potatis med rapsolja älskar han. Katrinplommonpure går ner hur lätt som helst det med. Provade morot igår och han åt som om han alltid ätit det :bow: Han är snart 5 mån (jösses, han föddes ju igår)

Var bara tvungen och skryta lite:angel:

Hur har det gått för er att vänja in med annat än mjölk/ersättning?

Sv: Vad han är duktig! *Stolt*

Här gick det segt. Jag började strax efter 4 månader, men hade inga ambitioner att han skulle äta. Det var mest för min skull. Så lite här och lite där. Sen har jag sakta sakta ökat. Han är nu 6½ månader och för första gången erbjöd jag honom en hel (liten) burk och han åt upp allt :)

Eftersom att han varit seg att äta har han inte fått så mycket mat. Jag tror att man får kväljningar av det om man inte är så matglad :angel: ½ burk har han ätit ett tag och han har inte blivit erbjuden mer, men nu gjorde jag det denna vecka och så vips så slank det ned :)

Gröten har det också gått segt med och jag har inte trugat utan tagit bort maten när han signalerat att han inte velat ha. Men nu äter han även det med gulpande aptit senaste veckan :)

Välling har han inte börjat med. Inte heller gluten eller laktos.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?
  • Födda 2022

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka