vad häller man på? (matlagning)

Lenis

Trådstartare
Åt jättegod färskpotatis på en fest häromveckan och de hade förutom potatisen rädisor, rödlöd & fetaost ihopmixat. Tänkte göra en copycat men undrar om de inte hade haft på nåt mer.. jag är ju total nolla på matlagning men hade ni haft på ngt typ olja?

Det är ok att skratta åt en som inte kan, jag bjuder på det :D

Sv: vad häller man på? (matlagning)

jag tror inte jag hade haft någon olja på. förstår jag dig rätt om jag skriver att det var kokt färskpotatis med det där andra som en röra till? i så fall tror jag inte det. kanske att de hade i någon yoghurt eller gräddfil eller liknande, känns som att det kan bli torrt annars?

förresten, det kan ha varit någon oljebaserad dressing på. har du möjlighet att fråga den som hade festen?

Jaa d känns som att d va nåt, borde bli lite torrt annars kanske.. hmm gräddfil tror jag inte.. Ja du hade förstått d rätt :)

var potatisen kall? som en fransk potatissallad? isf hade jag prövat att göra någon god dressing och sedan blandat ner det andra.

Jag hade tagit soltorkad tomat istället för rädisor.... Använd gärna oljespadet som är till tomaterna och blanda i lite rödvinsvinäger i det. svartpeppar, salt & peppar...

Jag brukar ibland göra en potatissallad på färskpotatis med fetaost i marinad och sedan hällt på hela burken och sedan plocka i annat som passar och är gott. :D

Dressing är inte min starkaste sida.. men lite olivolja med balsamvinäger, pressad vitlök och örtkryddor brukar bli gott till potatis.

Jag hade slängt i lite olja, någon god vinäger, lite örtsalt eller typ Aromat, en liten klick majonnäs och en liten klick creme fraiche/grekisk yoghurt/gräddfil, en knivsudd curry och en massa timjan.

googla annars på fransk potatissallad, den är jättegod. eller potatissallad över lag så kan du väja ut de som är goda. Jag har ätit en med spenat och basilika och vitlök som var sjukt god.

Kan du inte ringa och fråga?

Lättast är ju, som några skrev, att ringa o fråga ;)
Men annars så finns ju det en massa dressingalternativ; italiensk dressing m.m

Köp sån örtagårdsdressing i påse, blanda ihop enl beskrivning och häll på. Blir supermumsigt!

Hade gjort som dig men låtit bli curryn och blandat i en tsk dijon istället :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Tjosan! Efter att ha mått dåligt (det där var en underdrift som hette duga, har knappt klarat av att ta mig ur sängen :crazy: ) efter...
Svar
0
· Visningar
504
Senast: Inglorion
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 446
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar