Vad händer med kroppen när man slutar amma??

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

emci

Min son är nu drygt ett år och jag har nu slutat att amma honom( för tre dagar sen).
Funderar nu på vad som händer med min kropp när jag slutar amma.:confused:
Ställer hormonerna om sig nu till normal läge igen? Hur länge innan mjölken försvinner? Vissa säger att man kan börja tappa håret när man slutar amma.
Ha idag kännt mig lite lätt kallsvettig då och då, precis som det blir vid blodtrycksfall, kan det kanske ha med hormonomställning att göra?
Hade sådana blodtrycksfall under graviditeten.
Brösten har inte alls kännts spända så att sluta har inte varit några problem med mjölkstockning, vilket är skönt.
 
Sv: Vad händer med kroppen när man slutar amma??

Jag upplevde inga jättestora skillnader, men kände mig ganska "som vanligt" i kroppen även under amningstiden. Min mjölk "försvann" på ett par dagar.
 
Sv: Vad händer med kroppen när man slutar amma??

När jag slutade amma min yngsta var hon ganska exakt tre år gammal. Idag är hon över fyra år och jag har fortfarande mjölk! :eek: När jag slutade amma andra barnet efter ungefär 1,5 år hade jag mjölk kvar länge också, men den här gången är det rekord...

Mitt hår blev lockigt mot slutet av sista amningsperioden och det var helt ljuvligt att stoltsera med långa korkskruvar efter ett liv med spikrakt hår! :love: Men när amningen väl var avklarad dröjde det inte länge förrän håret raknade igen - och mörknade :(

Jag vet att vissa känner av sina hormonrusningar och kan pendla i humöret när de slutar amma, men det kan jag inte minnas att jag gjorde. Tvärtom har jag slutat för att det har känts som att det är dags för det och då har jag känt lättnad. Fast jag saknar det ofta. Lite sorgligt att vi är klara med barn nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 639
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu när jag sitter och ammar hela dagarna så surfar jag givetvis en hel del under tiden. Igår så läste jag en så otrolig vacker...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 208
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Hur sjutton gör man? Jag trodde att det var jobbigt att bli mamma första gången. Allt var nytt, mitt barn hade kolik och skrek och var...
2
Svar
20
· Visningar
3 698
Senast: Jaahl
·
Småbarn Jag vänder mig då till er som ammat ert barn mer än ett år. Sonen är drygt ett år gammal och jag ammar vid läggdags, någon gång på...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp