Bukefalos 28 år!

Vad händer i Sverige om alla invandrare stoppas på sina jobb?

Nja, de som verkade på 30talet är inte kvar. Det är däremot de som verkade 2005.
länken är kvar, de har bara lagt en fotnot om att artikeln är gammal.

ej_hitta_5485a547ddf2b372ff466662.jpg
 
2005 är länge sen... Så länge sen att Expressen tom tagit bort länken...

Då anser jag nog ändå att det som skedde under S ledning med deras nazifasoner är värre, även om det var tidigare än 2005..
Det får du förklara, att socialdemokraterna var nazister för att de gjorde allt för att vi inte skulle bli invaderade? Min morfar var aktiv socialdemokrat på den tiden och berättade att på helgerna under kriget var de ute och "läxade upp" nazzarna som sprang och propagerade ute. Han skulle med nästan alla andra i partiet känna sig kränkta av att bli kallade nazister :rage:
 
2005 är länge sen... Så länge sen att Expressen tom tagit bort länken...

Då anser jag nog ändå att det som skedde under S ledning med deras nazifasoner är värre, även om det var tidigare än 2005..
Vad det gäller de rasanknutna besluten som togs på trettiotalet så var nog en klar majoritet av de båda kamrarna eniga om de bedömningar som låg till grund för dessa. De beslut som togs under kriget togs mig veterligen av en samlingsregering där de demokratiska partierna ingick ,, kommunisterna var stalinistiska på den tiden och därför litade man inte på dem.
 
Ett inlägg i debatten om hur man "ska" hantera främlingsfientliga högerextrema partier.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/wolfganghansson/article19987248.ab

Vi ska alltså inte låta dem sätta debatten alls, precis som vi agerat i Sverige. Då får vi i alla fall leva i ett drägligt debattklimat där alla människors lika värde respekteras, där vi håller våra svenska värderingar högt och stolt. Att det inte förminskar deras stöd är en bisak; det gör ingen av de andra föreslagna metoderna heller - med de resultat som finns att beskåda. Då väljer man såklart det minst dåliga!
 
Är inte grundproblemet ett annat.
Vi befinner oss i en omvälvande tid, där stora grupper i våra samhällen riskerar att kana ner från välbetalda industriarbeten ner i arbetslöshet.

I den situationen söker många lösningar för att dels finna trygghet i tillvaron och dels att återställa den skyddade verkstad Sverige utgjorde under glansåren.

Vi har idag ca 400 000 arbetslösa i Sverige. Prognoser talar om att vi ska få in upp mot 100 000 asylsökande nästa år + ev anhöriginvandring. Hur det kommer att påverka arbetsmarknaden under den period av extremt låg tillväxt behöver man nog inte ha akademiska betyg till, för att räkna ut.
För inte ens de med dessa betyg verkar ju ha lösningar tillhanda när man frågar ;)
 
Den vanliga SD retoriken: En vän till en vän till en kusin har hört att....

Att lägga fram tillförlitlig underbyggd fakta är det sämre med...
Ursäkta men du menar att det är "SD" att tro på en person som levt i landet och som har egen erfarenhet av att folk köper betyg där? :rage:
 
En släkting har en vän därifrån som själv köpt betyg och enligt denne är det ganska vanligt att man gör det där.
En individs erfarenhet gör det inte till en vana.

De individer jag träffat från just det land du nämner har varit dels högutbildade, och dels rejält kunniga i sina yrken. Så har de köpt sina diplom, så har det kommit paketerat med all den kunskap som man förmodas ha efter en sådan utbildning.
 
Ursäkta men du menar att det är "SD" att tro på en person som levt i landet och som har egen erfarenhet av att folk köper betyg där? :rage:

Som sagt, tvivlar inte på din EN persons erfarenhet av detta.
Däremot har jag svårt att förklara hur dessa personer de facto även besitter all den KUNSKAP de ska ha, i och med att diplomet kom i ett cornflakes-paket?

SÅ, vad skiljer HÖRSÄGEN från FAKTA?
och nej, jag säger INTE att jag står för faktadelen, men det finns sätt att ta reda på hur dessa individer står sig kunskapsmässigt internationellt

Vad är det för utbildning din väns väns vän syftar på?
 
En individs erfarenhet gör det inte till en vana.

De individer jag träffat från just det land du nämner har varit dels högutbildade, och dels rejält kunniga i sina yrken. Så har de köpt sina diplom, så har det kommit paketerat med all den kunskap som man förmodas ha efter en sådan utbildning.
Du sa ju nyss att en individs erfarenhet inte gör det till en vana, men din egen erfarenhet är trovärdigare..?
 
Har funderat på vad som händer om alla som är invandrare slutar på sina jobb. Hur fungerar kollektivtrafiken, vården resturanger inkl. pizzerior taxi lokalvård mm. Det skulle vara intressant att veta , jag tror det skulle bli kaos vad tror ni?.

Först hade det väl inte hänt så meycket mer än att nästan alla som åker kollektivt till jobbet och att det blir riktigt skitigt. Sen hade det blivit lite värre när folkölshögern snabbutbildas till att köra buss, försover sig och kör i diket.

Fastighetsägarna börjar bli bekymmrade när deras affärslokaler tömsoch hyresintäkterna sjunker.

Det tar några veckor innan tant Stina och Hilma svälter ihjäl då hemtjänsten slutat fungera för att grabbarna i folkölshögern vill ha ett riktigt jobb och inte tycker att hemtjänsten är det.

Läkarbristen blir först bara besvärande, men då de lämnat landet och tagit med sina högutbildnade respektive blir bristerna akuta. Diagonoser som utbrändhetssyndrom stryks från listan av sjukomar.

Jimmie Åkesson kommer tillbaka och vet inte var han är. Byter namn på partiet till demokraterna för att gardera sig.

Chalmers lämnar landet, Tekniska Högskolan följer efter.

Prinsessans Madeleins man blir påkommen med att inte kunna sjunga små grodorna, drogas och utvisas bakbunden.

Allt återgår till det gamla, alla flyttar till landet och odlar fosterjorden, spelar mungiga är fattiga men tacksamma.
 
Som sagt, tvivlar inte på din EN persons erfarenhet av detta.
Däremot har jag svårt att förklara hur dessa personer de facto även besitter all den KUNSKAP de ska ha, i och med att diplomet kom i ett cornflakes-paket?

SÅ, vad skiljer HÖRSÄGEN från FAKTA?
och nej, jag säger INTE att jag står för faktadelen, men det finns sätt att ta reda på hur dessa individer står sig kunskapsmässigt internationellt

Vad är det för utbildning din väns väns vän syftar på?
Du måste skriva osynligt för du vågar inte riktigt stå för det du skriver? Och sen dessutom radera det? :up:
Det är inte en "väns väns vän", det är en nära släktings nära vän. Minns inte vilken utbildning det var. Man kan faktiskt ha vissa kunskaper utan att ha en examen så i vissa yrken är det fullt möjligt att få och behålla jobb ändå.
 
Du sa ju nyss att en individs erfarenhet inte gör det till en vana, men din egen erfarenhet är trovärdigare..?

Nope. Jag har inte sagt att nån behöver tro ett skit på vad jag säger, utan se till att ta reda på fakta själv.

Mina erfarenheter gör dock att Jag reagerar på det Du säger, och ifrågasätter det jag inte lyckas få ihop till en enhetlig bild i mitt huvud. That's all!
 
Du måste skriva osynligt för du vågar inte riktigt stå för det du skriver? Och sen dessutom radera det? :up:
Det är inte en "väns väns vän", det är en nära släktings nära vän. Minns inte vilken utbildning det var. Man kan faktiskt ha vissa kunskaper utan att ha en examen så i vissa yrken är det fullt möjligt att få och behålla jobb ändå.
Först och främst - nu skiftar du fokus på mig, och det jag skriver, synligt för den som vill läsa. Inte raderat nåt. Bara tonat ned det då alla troligen inte är intresserade av att läsa mitt dravel ändå.

En nära släktings nära vän, ok. Det faller klart ur kategorin "en väns väns vän". Och du minns inte i vilken utbildning det var. Ok.

Vad är det för "vissa yrken" DU syftar på då? Där man kan vara helt inkompetent och ändå lyckas behålla ett jobb år efter år?
 
Lugn, det är bara ett hypotetiskt tankeexperiment om hur Sverige hade sett ut om idioterna i SD haft större inflytande över migrationspolitiken sedan deras bildande. Och det ska vi ändå inte låta ske framöver, eller hur? Sov lugnt, @Oldie. Det finns många av oss som förvaltar de svenska värdena och inte låter det ske.

Jag sover lugnt :). Ditt kampanjande bryr jag mig inte mycket om. Du är så transparent.
Den som lever får väl se i Mars -15. Ju mer MSM och vänsterjournalisterna avskedar de som ifrågasätter kejsarens kläder (Birro någon?) desto fler röster får SD.
Inte mig emot. Mobbare får nog tåla leken.
 
Då jag nu är "öppet röstar på SD" så undrar jag bara en sak ...

Det gör du rätt i. Och på dina övriga frågor lär du tala för döva öron. De har nämligen inga svar att ge.
Får hålla med Maud, utmärkt analys i dagens DN.
"
Statsministerns erbjudande om ministerposter till FP och C ger Olofsson inte mycket för.

– Om du inte tror på politiken varför ska man då ha en ministerpost. Det är sakinnehållet som räknas när det handlar om politik. Annie Lööf har inte ett sådant mandat från väljarna och skulle vara politiskt död om hon gick med på det.

– Han har själv försatt sig i den situation han är i dag där han inte får samarbeta med andra än Miljöpartiet och Vänsterpartiet. Det är min poäng."

Länk: http://www.dn.se/nyheter/politik/maud-olofsson-sa-far-du-alliansen-att-samarbeta/
 
Senast ändrad:
Den vanliga SD retoriken: En vän till en vän till en kusin har hört att....

Att lägga fram tillförlitlig underbyggd fakta är det sämre med...
Det ligger mycket i det du säger.
Samtidigt så vet ju de flesta att i länder med hög korruption så föreligger en hög risk att man kan köpa dokument o intyg. Och korruptionen är bland de högre i världen i mellanöstern
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 093
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 121
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 553
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 237
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp