Vad hade ni valt?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Kirabell
  • Startdatum Startdatum
K

Kirabell

Finns det ingen som har något förslag på hingst till sto Krius xx 906 - Sankt Gotthard 682 - Bacardi 565? Helst ska det väl vara en hingst med goda gångarter och hoppförmåga. Multitalang? vad hade ni själva valt för inriktning till det här stoet? En mer profilerad hingst?

Jag vill inte ha en för stor avkomma eftersom jag själv inte är så stor och gärna behåller avkomman själv. Det är viktigt med korrekta ben då hon är ngt. tåtrång fram och tidigare avkomma lika så. Hon har tillsammas med Pablo(pilot son) lämnat avkomma med mycket humör och hon har själv ibland lite extra över, därför får det gärna vara en hingst som lämnar bra temp. Även om hon är efter fullblod vill jag inte heller ha en för tung hingst på henne eftersom hon själv inte är av någon jätte lätt modell.

Jag funderar bl.a. på Casir Ask men har för mig att jag läst någonstans att han lämnar långlinjerade avkommor och mitt sto är ngt långlinjerad själv. Men det kanske inte är helt fel iallafall?

Sv: Vad hade ni valt?

Jag har ett sto efter Krius XX som fått tre föl hittills. Det bästa är än så länge det efter Lambourghini. Han är visserligen bara ett år än så länge men ser ändå bäst ut.
Första fölet hon fick var efter 88:an men det var innan jag fick henne så jag inte ens sett det.
Andra fölet är efter For Feeling och han har blivit ganska grov men hoppar utöver det vanliga. Sedan att han växer ojämnt gör ju inte att han ser bättre ut heller. I slut ändan kan det säkert bli väldigt bra.
Den yngste som då är efter Lambourghini är lätt i typen med bra gång och som hoppar väldigt bra av egen vilja ute i hagen. Han är dessutom snabbast av alla i hingstflocken.
I år kommer det stoet att betäckas med Ludwigs Champion.

Vet inte om det kan vara några tips för dig.

i förgår fick vi ett litet föl :love: efter Hamilton 904, det är fux med stjärn och bruten bläs i huvudet och en vit halvstrumpa. Vi känner några som oxå avlat med Hamilto, de har fått fina inte för stora (ca163 cm) hästar med god hoppförmåga och med ett gott humör.

kanske något av intresse??:)

Det finns Chirlon också som både rör sig och kan hoppa + att han har 41 exteriörpoäng

Dels för att jag har en avkomma efter Krius själv men mest för att han är tagen ur avel pga av dålig förvärvärning och sålunda inte särskilt efterfrågad.

Men jag talar bara för mig själv och vet inget om ditt sto, hon kanske har goda meriter och du kanske inte ens tänkt sälja.

Liknande trådar

Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 823
Senast: Freazer
·
Avel vad hade ni valt för hingst till mitt sto? vill få fram en häst med bra gångarter och bra temperament. allround häst men med inriktning...
2
Svar
20
· Visningar
3 215
Senast: Buck
·
K
Avel Som rubriken lyder, vad hade ni valt för hingst till stoet ovan genom att titta på hennes stam. Dressyr resp. hopphingst? Gärna något...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: Kirabell
·
L
Avel Har ett prestationsto som nyss är inköpt för att producera den ultimata hopphästen .:bump: Den tänkta avkomman ska om inte...
Svar
1
· Visningar
1 259
Senast: Laahra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna