Har en 3-årig islandshingst som sedan i slutet av februari varit svullen i en has. Har röntgat honom på klinik där man konstaterade en kollateralligamentskada han fick box/utebox och butta i 14 dagar vid åb och ny röngen syntes ingen förbättring men inte iheller att det blivit sämre varpå han fick utökad rörelsefrihet och nytt åb bokades efter 4 veckor och nu blir det jobbigt för på den röntgen såg man att han hade börjat utveckla artrit i hasleden och ursprungsskadan såg fortfarande ut som på de första bilderna man tog! Jag fick beskedet att hans prognos var tveksam/dålig. Men eftersom han inte överhuvudtaget varit halt eller visat att han har obehag av detta kunde han få gå i hagen och sen röntgas om till hösten under förutsättning att han inte började få ont givetvis. Denna kille är mig så otroligt kär då det var hans mamma som hjälpte mig att börja rida igen efter min olycka och hon finns inte mer så jag hade hoppats så på honom! Han skulle kastreras till hösten och nästa år skulle jag börja rida in honom! Jag känner mig så kluven till hur jag ska göra låta honom gå över sommaren och hoppas att utvecklingen av artrit avstannar eller bita i det sura äpplet och ta bort honom redan nu, så länge han går i hagen lever ju hoppet kvar men även oron håller ju en i järngrepp!! Hur hade ni gjort??? OBS hästen ska absolut inte fara illa!!!