K
Kia
Jag vet inte om den här tråden ligger i rätt forum. Den handlar om hund, men ändå inte... Moderatorn får gärna flytta på den om den hamnar fel.
Vi bor just nu i ett bostadsrättsområde.
Här vimlar det av hundar, vilket för det mesta är trevligt.
I december 2006 blev min gammeltik attackerad av en lös hund här på gården.
Just i mitt fall så såg vi hunden på långt håll, hussen ropade på hunden som struntade i honom och flög på min tik (som var kopplad vid tillfället).
Nu har det hänt igen.
Min grannes lilla hund blev attackerad (när han var kopplad). För honom gick det värre, han fick opereras på djursjukhus. (Min tik fick "bara" blodöra, 2 veterinärbesök, smärtstillande, penicillin och 1500:- i räkningar.)
Min fundering är vad vi kan kräva av våran ordförande i HSB föreningen?
Kan man på nåt sätt "tvinga" hundägaren att göra sig av med hunden, flytta, koppeltvång, munkorg?
Alla på området med hund är rädda för att gå ut med sina hundar, för den här hunden är inte pålitlig alls.
Polisen här har "annat för sig" än att jaga hundägare...
Vi bor just nu i ett bostadsrättsområde.
Här vimlar det av hundar, vilket för det mesta är trevligt.
I december 2006 blev min gammeltik attackerad av en lös hund här på gården.
Just i mitt fall så såg vi hunden på långt håll, hussen ropade på hunden som struntade i honom och flög på min tik (som var kopplad vid tillfället).
Nu har det hänt igen.
Min grannes lilla hund blev attackerad (när han var kopplad). För honom gick det värre, han fick opereras på djursjukhus. (Min tik fick "bara" blodöra, 2 veterinärbesök, smärtstillande, penicillin och 1500:- i räkningar.)
Min fundering är vad vi kan kräva av våran ordförande i HSB föreningen?
Kan man på nåt sätt "tvinga" hundägaren att göra sig av med hunden, flytta, koppeltvång, munkorg?
Alla på området med hund är rädda för att gå ut med sina hundar, för den här hunden är inte pålitlig alls.
Polisen här har "annat för sig" än att jaga hundägare...