Vad göra?

Ida_79

Trådstartare
Jag behöver råd!!! Jag har en vbl på foder... Han är 4 år i mars,ca 165 nu men växer... Han har ganska rak rygg,jätte långa bakben.. Utåtåad båda fram(Charlie chaplin) :confused: .. Väldigt lätt för o skada sig på benen små sår på kroppen om han inte har täcke.. Hans kompis är super snäll i hagen så hon är inte anledningen till såren.. Dåligt läke kött... Har varit i kalmar på ATG o besiktat han o det är inget fel på honom.. Vetrinären säger att han blir inte mer halt än ngn annan häst bara för han e tåvidd.. Har tänkt o ha han till allround... Klubbhop,dressyr... Hur ska jag göra? Ägaren vill ha 10.000 för honom,men jag tycker det är för mkt.. Han är duktig o lättlärd när man rider men slår i hop bak hovarna med fram(Inte så det blir sår) Sen skydd får man bytta efter 6 månader ca då dom är helt utnötta.... Vad ska jag göra? Många råd o tips ....

Sv: Vad göra?

Om han fortfarande växer är det väl inte så konstigt att han är obalanserad. Är det en varmblodstravare du har kan du ju alltid fråga ägaren varfor den inte används inom travet, bara bortglömd eller höll han inte?

Annars är väl inte 10 000 mycket för en trevlig häst?

Han används inte inom travet för han kan inte gå dom snabba jobben.. Går över i galopp... tack vare sin tåvidd.... Klart att han växer men han ser lite rolig ut.. Har haft varmblod så länge jag kan minnas så jag är ingen nybörjare...

I vilka gångarter slår han i hop sig? Har du skydd i hagen också eller slår han sig inte utan ryttare?

ÄR det någon speciell diagonal som han slår oftast ihop?

(Jag tycker fortfarande inte att 10 000 låter mycket för honom ) :)

I både skritt o trav,mest i trav.... Han har skydd i både hage o ridning.. Då han slår i mot i hagen me.. Jag rider bara i skogen än så länge... Han e bara riden i ca 6 månader.. jag tycker inte han är värd såå mkt när han inte är utbildad ngn,då det är jag som lär han allt från grunden,om ca 1 år kanske han e värd dom pengarna.. Men inte nu!!!

travarna stiger i pris så 10 000 för en hel o så pass ung/oförstörd häst är inte mycket. många säljs 'grundridna' + nån tävling för 15-20 000.
ska du köpa en för 5-6000 får du inrikta dig på 6-12 år o gått flera år på travet, insutten eller riden i skogen.

Tycker inte 10 000 är så farligt, de flesta vbl kostar där omkring, fast du ka säkert få en för 5000 men varför inte ta hästen om den är trevlig å du trivs med den? :)

Hej!!! Jag ska köpa honom,men pga benställningen tyckte vetrinären att jag skulle pruta till 8.000... Ville bara höra lite vad andra tycker!!! Han är juh bara travtränad... Så han har juh hela livet på sej o bli en riktig kanon häst :banana:

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Jag har nu letat häst i ca 3 månader och varit o tittat på en massa olika hästar. Fastnat för några som blivit sålda till andra, men nu...
Svar
13
· Visningar
1 519
Senast: LaVidaLoca
·
Avel Stoet är nu utlånat till fodervärd tills bebisen o magen är avvand men det är inget klart om vad som ska hända därefter. Så om jag får...
Svar
7
· Visningar
837
Senast: QuickStar
·
Träning Skulle vilja ha några tips/ råd på vad jag ska göra med min nya häst. Jag har haft honom o ca 4 veckor nu och han är snäll och...
Svar
5
· Visningar
1 273
Senast: Gabriol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit