Vad göra nu?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Kelly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 603
K

Kelly

Har en 2-åring som haft diaree/lös mage sen jag fick hem honom vid köpet. har pratat med veterinärter och provat massa olika saker, men inget har hjälp. Så jag ringde Helsingborg i Torsdags och de vill jag skulle komma direkt. ÅS jag åkte ner i fredags, lämnade honom där, de tog massa blodprover ocg träckprov.
Allt var bra, så de röntgade magen på honom... Det visade sig att han hande vääldigt mycket sand i magen, vet hade inte sett så mycket sand på länge i en hästmage sa han:crazy: Så nu spolas hans mage 2ggr/dag i 5 dagar... Så på fredag hoppas jag att jag får hem honom... Frågan är bara då.. VAD ska jag göra för att han inte ska gå å äta grus/jord/sand nu??? :crazy: Är ju inte så jätteroligt att ha munskydd på den! De får mat 2-3 gånger per dag i hagen nu. Någon som ha nåt bra förslag?
Han har alltid mat i hagen så de e ju inte de att han är "hungris" utan han ska åt de små små grässtrå som finns antar jag....

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 396
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Hej! Förra söndagen ”insjuknade” hund nr 1 i diarré, fortsatte enda tills på onsdag då vi såg en liten förbättring. På onsdagen... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
14 522
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela... 2
Svar
21
· Visningar
5 569
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage... 2
Svar
22
· Visningar
4 989

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka