Vad göra med vovven på dagarna???

Ämelie

Trådstartare
Vad gör ni med era hundar på dagarna när ni jobbar??

Har tidigare inte jobbat speciellt mkt. Har jobbat extra och som vikarie men sökte ett jobb och fick det. Men nu är problemet vad jag ska göra med vovven, nu när jag fått jobb? Han är bara 6 mån. Han har sällskap av annan hund, men jag pendlar så har inte möjlighet att fara hem på lunch osv.

Någon som har daghusse/matte? Fungerar det bra? Betalar ni något till den som tar hand om hunden?

Hittils de gånger som behövt har jag haft snälla vänner som ställt upp, men det håller nog inte i längden... då de inte alltid kan osv.
 
Sv: Vad göra med vovven på dagarna???

Jag jobbar heltid och har två vovvar (en sexåring och en niomånaders).
Amarillo här på buke tar hand om dom på dagarna:love:
Nu har det blivit så att den äldre får följa med en kille ut till en hästgård varje dag, han har sitt kontor där, han älskar hundar men kan inte ha någon själv så då tycker han att det är det perfekt att kunna ha Gabbi hela dagarna på jobbet!:D
Jag betalar tusen kronor i månaden för fem dagar i veckan och någon kväll lite då och då när jag jobbar extra..
Annonserade innan efter någon men det var BARA knasbollar som svarade, så jag vet inte om jag skulle våga låta någon okänd ta dom.. Men måste man så har man ju inget val! Hoppas jag aldrig hamnar i en sådan sits!
Lycka till med hundvaktsletandet iaf:)
//C
 
Sv: Vad göra med vovven på dagarna???

Tack för ditt svar :bow:

Nu i veckan ska en kompis syster ta hand om honom. Hon älskar hundar men har inte planer på att skaffa någon egen. Om det fungerar bra hoppas jag hon kan fortsätta ta hand om honom, inget vi pratat om men om hon känner att det går bra så vore det den perfekta lösningen. Vet att hon tar bra hand om djur! min vovve kan vara lite intensiv så det gäller att man inte tröttnar på honom :angel: Jag håller på att försöka uppfostra honom så gott det går :angel: ;) Men han har energi den lilla så det räcker och blir över... :p
 
Sv: Vad göra med vovven på dagarna???

Jag har med min hund på jobbet.
 
Sv: Vad göra med vovven på dagarna???

Jag har själv varit dagmatte till och från i 1,5 år. När jag själv behöver hundpassning till mina kommer jag välja dagmatte tror jag då det är färre hundar osv än på ett hunddagis.

Jag lät matterna och hussarna bestämma pris=) har så svårt för det=)

Har fått mellan 50-75 kr/dag på dag och kvällstid, 150 kr/natt, 100 kr/ helgdag
 
Sv: Vad göra med vovven på dagarna???

Min vovve bestämmer själv om hon vill åka med mamma till jobbet eller stanna hemma och sova. Numera vill hon sova hemma då hon börjar bli gammal. Vi "ungar" kommer ju hem efter skolan ganska tidigt så det går ingen nöd på henne.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 334
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
838
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 630
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp