Vad göra med röda vinbär?

Har du nåt recept på marmelad?
Har ett jättegott recept på rabarbermarmelad med vanilj och funderar om man kunde modifiera det för att passa för röda vinbär. Hur gör jag då månntro. Kokta vinbär lär vara rinnigare än rabarber.
Jag gjorde svartvinbärsmarmelad häromdagen; googlade fram några recept, och kokade sedan på fri hand. :) Det borde gå att göra likadant med röda: Koka ett kilo vinbär ett tag (en kvart?) så en del vätska försvinner. Blanda i socker (jag tog hälften syltsocker och hälften vanligt, sisådär 800g; man kanske vill ha mer till röda?), koka upp under omrörning, koka några minuter, och sen hälla upp på varma rena glasburkar.

Fast min favorit är smulpaj på röda vinbär, Mums!

Gör en kaka med kokos och vinbär :d
Jag har haft ett recept på en kaka man gör i långpanna: ungefär sockerkaksbotten underst, sen marängsmet, och ovanpå den röda vinbär. Mycket gott. Jag testade även att göra kakan som mjuk pepparkaka och ersatte vinbären med lingon; det blev inte dumt det heller. Undrar om jag har receptet kvar någonstans.

Saft på röda vinbär blir helt underbart. Jag hade kokat, köpt fina flaskor och gett bort i present :)

Har du nåt recept på marmelad?
Har ett jättegott recept på rabarbermarmelad med vanilj och funderar om man kunde modifiera det för att passa för röda vinbär. Hur gör jag då månntro. Kokta vinbär lär vara rinnigare än rabarber.

Nej inget recept, kokar upp bären med syltsocker och har i typ nektarin eller persika också. Inget mer som behövs.
Eller bara röda vinbär.

Liknande trådar

Skola & Jobb Varning för långt inlägg... Jag är en så kallat "ung vuxen", som dock känner mig som en 16-åring... Då menar jag inte bara mitt omogna...
2
Svar
21
· Visningar
2 305
Senast: prallan
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25