Vad göra med röda vinbär?

tott

Trådstartare
Jag har en vinbärsbuske som har massor med bär i år. Samma sak ifjol. Ifjol plockade jag och frös in....och har inte använt ett enda bär under hela vintern (lite sura att blanda i yoghurt t.ex). Nu har jag plockat igen, men har ingen aning om vad jag ska mig till med dem. Safta är inget alternativ, eftersom jag inte dricker saft.
Har ni förslag (och recept)? Nån sylt kanske?

Paj. Gelé. Blanda med hallon och gör sylt. Mina föräldrar brukar göra "ketchup" på röda vinbär som är himla gott.

Följer tråden. Paj är förmodligen gott men inte så bra för figuren.

Jag har flera buskar och det är en väldig massa bär. Skulle man kunna annonsera ut det som självplock? Och vad tar man betalt för det?

Jag älskar marmelad gjord på röda vinbär.
Antingen enbart de eller blanda med annat. Persika eller nektarin passar bra. Även hallon eller svarta vinbär.
Så härligt syrligt!

Helt vanliga muffins med röda vinbär i är också gott.
Har du nåt recept på marmelad?
Har ett jättegott recept på rabarbermarmelad med vanilj och funderar om man kunde modifiera det för att passa för röda vinbär. Hur gör jag då månntro. Kokta vinbär lär vara rinnigare än rabarber.

Dessa är nog mitt favvobär. Lyckost dig. Jag gör sylt. Grundrecept med syltsockret. Det är så bra för den blir extremt smakrik med utan äcklig sötma. Kokade 3 liter i förra veckan. Till våfflor havregrynsgröt och i rulltårta är det en upplevelse.

Dessa är nog mitt favvobär. Lyckost dig. Jag gör sylt. Grundrecept med syltsockret. Det är så bra för den blir extremt smakrik med utan äcklig sötma. Kokade 3 liter i förra veckan. Till våfflor havregrynsgröt och i rulltårta är det en upplevelse.
Tack :)

Rårör med lite bakpulver så blir det inte så surt, spetsa med lite grann socker, och ha på gröten, eller på och på. Hör äter jag sådan sylt med lite gryn på!

Liknande trådar

Skola & Jobb Varning för långt inlägg... Jag är en så kallat "ung vuxen", som dock känner mig som en 16-åring... Då menar jag inte bara mitt omogna...
2
Svar
21
· Visningar
2 305
Senast: prallan
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat