Vad göra med paprikan

Catsu

Trådstartare
Flyttade in min paprika bär det blev kallt ute och nu har alla mognat på en gång.
Några idéer om vad jag kan göra med dom?
20201101_120500.webp
 
Dela dom, in i ugnen på hög värme med skalsidan upp. Ta ut när dom är mjuka och skalet är mörkt/ svart. Låt svalna och dra av skinnet. Strimla o lägg i burk med olivolja. Använd paprika och olja i sallader.
 
Ibland har jag rostat dem i ugnen och sedan mixat ner det i tomatsås som extra krydda (och haft de i ugn med typ lök och timjan/ rosmarin med lite olivolja på).
 

Liknande trådar

Mat Paprikasäsong! Sakta men säkert mognar paprikan ute i växthuset. Jag vill göra något kul med dem, inte bara klassikerna ajvar och...
Svar
19
· Visningar
810
Senast: magnus242
·
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469
Juridik & Ekonomi När man köper hus, nej jag ska inte flytta, hur gör man med besiktningen? Vid köp av häst är det ju viktigt att köparen gör sin egen...
Svar
17
· Visningar
926
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag får knallröda kindknotor när det är kallt, när det är varmt och när jag dricker minsta mängd alkohol. Jag tror det började med att...
Svar
0
· Visningar
244
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp