Vad göra med lever?

Comfort

Trådstartare
Fick två påsar grytbitar av svärmor i morse som jag tinat upp och skulle göra gryta på - bara det att det var lever och jag får inte äta det då jag är gravid.

Känns ju jäkligt surt att behöva slänga det, och då kom jag på at hunden kanske kan få det? Han är 5 månader gammal.

Kan man ge rått?
Torka i ugnen? Levergodis?

Tips på vad man kan göra och HUR mottages tacksamt!

Sv: Vad göra med lever?

Går utmärkt att torka och ge som godis!
Brukar vara extremt uppskattat :D

(Men fy för lukten :crazy:)

Antingen torka i ugnen och använd som godis, eller frys in i portionsförpackningar och ge två-tre bitar i maten då och då.

Vid torkning så ha relativt låg värmen, 50 grader kanske, och sprid ut bitarna på en plåt. Låt stå tills de skrumpnat ihop ordentligt.

Godis är bra. Ger du det i maten så var försiktig, lever innehåller mycket A vitamin som inte är nyttigt att överdosera.

Går utmärkt att torka och ge som godis!
Brukar vara extremt uppskattat :D

(Men fy för lukten :crazy:)

Menar du fisar? huuuu vad han fiser redan nu, hittade igår vart vi hade komposten innan snön kom ..:p

Hur länge på ett ungefär i ugnen? Timmar?

[/B]

Menar du fisar? huuuu vad han fiser redan nu, hittade igår vart vi hade komposten innan snön kom ..:p

Hur länge på ett ungefär i ugnen? Timmar?

Jag tror hon menar själva levern ;) Vissa hundar tycker inte om smaken på rå lever/lever öht. Min barfade äter rå lever, den som är uppfödd på torrfoder gör det inte. Jag brukar koka den hel i kanske 20-30 min (den blir mer lätthanterlig då) och sedan skära upp i lagom bitar och torka i ugnen. 75-100 grader i ca 2 h.

Haha nej jag menar att det stinker när man tillagar lever! *kräksmiley*

puke.gif

Vassego!
Mina ex lärde sig snabbt att man inte fick tillreda lever eller strömming om jag inte var bortrest flera dagar o att bostaden vädrades ordentligt efteråt!
:angel:

Hahaha ok vad bra!! 1000 gånger hellre leverstank i huset än hundprutt dock! ;)

Sambon tycker det bästa (öhm, enda bra) med att vi skafade hunden är att man alltid kan skylla på honom när man släppt sig :)

Liknande trådar

Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med... 2
Svar
28
· Visningar
6 282
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Min blandrastik Tikka som är 12 +(2/10) har blivit gammal ! Har alltid varit en allert, pigg och glad hund men åldern tar ut sin rätt...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Dagarna har kommit, min 9 åriga cocker spaniel (han ser lite ut som en cavalier med med lite taxben!) blandraspojk (Shitzu 20% Cocker...
Svar
19
· Visningar
1 839
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Ni som har både häst och hund, hur ser era dagar ut för att hinna med utan stress? Jag har precis avslutat en utbildning och börjat...
Svar
10
· Visningar
1 273
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXI
  • Sytråden del 4
  • Ge ditt personnummer

Hund, Katt, Andra Djur