vad göra med hälarna? tips mottages!

millan10

Trådstartare
Var ute och gick för ett par dagar sedan och har nu fått början på skavsår under båda hälarna. Det ömmar och är lite vitt (början till blåsa). Har för mig att det ska vara så torrt som möjligt, men jag måste ha skor på mig hela dagen imorgon plus att jag ska springa. Nu undrar jag om man ev kan linda hälarna för att låta bli att skava på dem. Har bytt till bättre skor, men det skaver ändå i varje steg jag tar. Någon som vet vad man kan göra?

Det finns ju speciella skoskavsplåster, de är bra. Compeed heter en variant. De är dyra men gör sitt jobb bra. Om du ska ha skor på dig och gå mycket så kan det vara en idé att sätta på ett slitstarkt plåster/tejp som håller kanterna på plats så det inte skavs bort.

Jag hade tejpat rakt av med idrottstejp/sårtejp för en extra yta och sedan, om möjligt, två tunna sockar.

Compeed har jag bara stött på den tjocka varianten av och den kan vara obehaglig att ha under hälen, men finns säkert andra varianter!

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Varje morgon promenerar jag minst en mil (ofta blir det mellan 11-12km) och sen ett par veckor tillbaka lägger jag också in lite...
2
Svar
27
· Visningar
2 161
Senast: svea
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 305
Senast: Svartkatt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 805
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama