hljomalind
Trådstartare
Jag har börjat rida lektion nu, efter flera år då jag bara ridit lånehästar i skogen... (för längesen kursade jag mycket och var nog rätt okej skulle jag tro). Jag har bra balans och följsamhet, men har förstås lagt mig till med tusen dåliga vanor, bl.a. för mycket framvikt, spänd i axlar, raka armar, tårna utåt, högre hand än jag tror+ att jag vant mig vid att rida med bekvämt långa stigläder som gör att tårna tippar ner så fort jag behöver jobba med skänklarna. Såg mig själv på videofilm i somras och det såg helt hemskt ut. Det svåra är att jag inte direkt känner de flesta av dessa saker själv - det känns ju helt normalt och "bra" att göra som jag brukar. Att försöka rätta till sitsen blir avigt och krångligt, och fokuserar jag på en grej tappar jag en annan.
Att jag inte är nån superryttare när det gäller gångarter och dressyr visste jag redan - men det vore ju inte helt osannolikt att jag skulle bli bättre på att inverka på hästen om jag fick lite ordning på min sits... Känns bara helt omöjligt i nuläget.
Nån som har tips eller tankar om detta?
Att jag inte är nån superryttare när det gäller gångarter och dressyr visste jag redan - men det vore ju inte helt osannolikt att jag skulle bli bättre på att inverka på hästen om jag fick lite ordning på min sits... Känns bara helt omöjligt i nuläget.
Nån som har tips eller tankar om detta?