Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min femåring, som helst sover på mig, har också börjat leka ensam ute. Hon vågar även cykla ett varv runt våran huslänga. (Inga bilvägar) Det kom verkligen från ingenstans. Fattar inte vad som hände.Har precis hämtat min femåring på föris och så fort vi kom hem deklarerade hon att hon skulle gå ut i trädgården, så jag dricker te medan hon roar sig själv ute. Så ni som har klängbebisar deluxe, det kommer en dag då de alldeles själva, kavata och rediga, tar på sig jacka och skor och går ut på eget bevåg.
(Detta är alltså barnet som under sina första femton månader i livet endast sov med kroppskontakt till vuxen, eller i vagn som rörde sig.)
Helt oslagbart gos
Vi hade jätteproblem med läckage ett tag, det som funkade för oss var att gå upp en storlek och sedan sätta på underbyxor ovanpå blöjan som höll den uppe, så att den inte kunde börja hänga ner när den blev fullVaknade strax innan 06 av knorrande bebis, försökte buffa honom till sömns igen men upptäckte att blöjan hade läckt IGEN
Nu har han ammat sig till sömns igen, jag ligger och scrollar så lär väl inte sova så mycket till Ligger och funderar på vad vi kan prova härnäst, gå upp en storlek funkade inte och pampers baby dry verkar inte heller funka… suck.
Känns inte riktigt som att jag passar in i den här tråden då de flesta verkar ha mindre barn Men det kanske kan va lite trevlig med variation då det ändå skiljer sig lite hur livet ser ut med typ bäbis/små barn och lite större barn.
Mina är 7 och 10 år och 10 åringen har åkt bussen till skolan för en stund sen medan 7 åringen är hemma och är lite snorig så hon ligger i dubbelsängen och kollar på sin surfplatta medan jag jobbar Hon är inte supersjuk men fick hämta henne tidigare på skolan igår då hon var lite hängig och trött.
Tja, jag kopierar mitt inlägg från igår, det är nästan lika aktuellt idagJag sitter sen en timme tillbaka i sängen med en sovande (och snarkade!) bebis i knät. Efter en dag med lite stökig dagssömn så får jag bjuda på att vara madrass fast det kryper i kroppen på mig efter att få gå ut i solen.
Fasen vad jag önskar att mitt barn kunde uppskatta pannkakor! Älskar pannkakor/plättar/våfflor etc själv, men han delar tyvärr inte mina starka känslor allsIdag lovade jag 4-åringen pannkakor så det har jag precis gjort, någon är väldigt nöjd.
Nu ska vi äta lunch, fryspizza Sen ska vi plantera lite blommor som jag köpte igår.
Ja det har jag läst om! Han är dock bara 6 månader så jag vet inte om det finns underbyxor i så små storlekar. Sen så läcker det oftast uppåt på sidan. I natt var det dock torrt, jag gjorde allt jag kunde för att blöjan skulle sitta riktigt bra innan vi la oss - lättare sagt än gjort med en som bara ålar omkring på skötbordet och vill ligga på mage hängandes ut över kantenVi hade jätteproblem med läckage ett tag, det som funkade för oss var att gå upp en storlek och sedan sätta på underbyxor ovanpå blöjan som höll den uppe, så att den inte kunde börja hänga ner när den blev full
Vi gjorde det när lillan var mellan 4 och 7 månader. HM hade, men dom var också om enda.Ja det har jag läst om! Han är dock bara 6 månader så jag vet inte om det finns underbyxor i så små storlekar. Sen så läcker det oftast uppåt på sidan. I natt var det dock torrt, jag gjorde allt jag kunde för att blöjan skulle sitta riktigt bra innan vi la oss - lättare sagt än gjort med en som bara ålar omkring på skötbordet och vill ligga på mage hängandes ut över kanten
Jag är supernoga med att peta ner snoppen vid varje blöjbyte Men jag tänker att det kanske bara är så att pojkbebisar fyller blöjan framtill i större utsträckning just pga anatomin?Vi gjorde det när lillan var mellan 4 och 7 månader. HM hade, men dom var också om enda.
Men om det är uppåt det läcker, kan det ha med om penis pekar upp eller ner i blöjan att göra?
Vaknade strax innan 06 av knorrande bebis, försökte buffa honom till sömns igen men upptäckte att blöjan hade läckt IGEN
Nu har han ammat sig till sömns igen, jag ligger och scrollar så lär väl inte sova så mycket till Ligger och funderar på vad vi kan prova härnäst, gå upp en storlek funkade inte och pampers baby dry verkar inte heller funka… suck.
Barn är så logiska ibland! Min femåring hittade leksaker hos grannen, eller strax utanför grannens tomt. Han tyckte han kunde ta dom, för det var ju ingen som lekte med dom, och blev ledsen/arg när han fick gå och lägga tillbaka leksakernaMitt barn sitter bakom soffan och är arg för att jag tyckte hon kunde hämta ett par byxor själv.
Haha ja helt rimligt.Barn är så logiska ibland! Min femåring hittade leksaker hos grannen, eller strax utanför grannens tomt. Han tyckte han kunde ta dom, för det var ju ingen som lekte med dom, och blev ledsen/arg när han fick gå och lägga tillbaka leksakerna