Ironin i att jag blir sjuk istället för barnen efter inskolning. Ont i halsen och feber, och på tisdag ska jag tillbaka till jobb efter 5,5 års föräldraledighet. Måtte jag bli pigg tills dess, vill inte starta med att sjukanmäla mig..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ouff, känner med dig! vet hur det är, kämpa påhemma med en nybliven 2 åring som är inne i jordens trots och vår 2 månaders. Det är en utmaning minst sagt bebis hänger på tutten medans 2 åringen river huset eller jagar hunden.
Aj, det låter inte skönt.Väntar i telefonkö på 1177 efter att ett av barnen råkat köra ett finger i mitt ena öga och hyvlat bort en flaga hornhinna med nageln.
Nej... men det kunde gått värre. Skadan är över iris, inte pupillen, så det är inga synstörningar. Och bara halvont nu.Aj, det låter inte skönt.
Uppslitande lämningar på förskolan just nu. Den oftast litet mer robusta pojken är just nu skör och har det väldigt jobbigt med separationer. Och lillebror har sovit uselt två nätter, vaknat ungefär varje kvart. Och båda äter rätt dåligt. Men det blir säkert bättre.
Alltså paniken varenda gång .Läste precis att förskolan har magsjuka hoppas vi klarar oss
Låter klokt att ta upp det igen tycker jag! Antar att man vänjer sig vid det men det låter så läskigt .Förskolan ringde, sonen hade fått ett affektanfall och svimmat. Det är första gången på förskolan men tredje gången den här veckan. Vi lyfte det på hans 1-års kontroll på BVC och de sa att vi skulle återkomma om det blev ett återkommande problem. Vi lyfte det sedan med en läkare vi träffade i samband med utredning av hans förkylningsastma i början av sommaren men hon tyckte inte att det var någonting att oroa sig för. Nu hade vi tänkt att vänta till 1,5 års kontrollen i oktober men eftersom de duggat tätt den senaste veckan så ringde jag nu och bad dem höra av sig. Jag tror ju inte det är mycket att göra, han slutar andas när han hamnar i för stark affekt. Men det känns också rimligt att ha lite tätare kontakt med BVC som ens barn svimmar lite titt som tätt.
Ni som äntligen skulle få bättre nätter nu! Hoppas det är snabbt övergående!Uppslitande lämningar på förskolan just nu. Den oftast litet mer robusta pojken är just nu skör och har det väldigt jobbigt med separationer. Och lillebror har sovit uselt två nätter, vaknat ungefär varje kvart. Och båda äter rätt dåligt. Men det blir säkert bättre.