Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag dricker morgonkaffe och tänkte strax starta dammsugaren innan jag och hundarna åker till jobbet. Stressig dag igår och stressig dag idag på jobbet. Intensivvecka med distansstudenter på plats på campus, trippelbokad med workshop som jag organiserar och artikelkorrektur med deadline idag. 😅 Svettigt värre! Jag längtar till onsdagen eller ännu hellre till helgen.
 
Äter frukost. Ska strax sätta mig i bilen och köra 12 mil ( dvs 9 mil extra) igen för försöka lära mig tillräckligt att jag kan köra driften "själv" om det nu ska vara så viktigt att kasta sig in i det även på en ranglig grund.
Men jag är i alldeles fel sinnesstämning eftersom jag är så pressad. 🙈
 
Tror vi har möss i väggen?

La ut mjöl på golvet igår kväll för att i morse bekräfta mina misstankar....
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210928-142947_Gallery.webp
    Screenshot_20210928-142947_Gallery.webp
    103 KB · Visningar: 81
Som det ÖSER ner..... :cautious: Jag förvånande stora hästen med ett regntäcke idag innan jag slängde ut henne. Hon hatar generellt täcken, så det har hon inte haft på år och dag, men med prognosen som gäller för dagen får hon "glatt" ha lite regnkläder på sig..... ;) Det ska - enligt SMHI - regna precis varenda timme hela dagen idag..... :arghh:
 
Jag har blivit bjuden på en möhippa till en person som jag inte har träffat på typ 15år. Jag har absolut noll kontakt med den här personen, visste inte ens att hon skulle gifta sig och är således inte bjuden på bröllopet. Om jag förstår inbjudan rätt så är det hela gänget från förr som är bjudet och jag misstänker att jag inte är den enda som inte har någon kontakt med henne. Det är en aktivitet som jag absolut skulle kunna tänka mig att göra men jag vet inte om jag känner mig särskilt sugen på att gå. Visst vore det kul att höra hur det är med vissa i gänget men samtidigt sådär jag inte så intresserad av reunions. Hmmm…
 
Jag har blivit bjuden på en möhippa till en person som jag inte har träffat på typ 15år. Jag har absolut noll kontakt med den här personen, visste inte ens att hon skulle gifta sig och är således inte bjuden på bröllopet. Om jag förstår inbjudan rätt så är det hela gänget från förr som är bjudet och jag misstänker att jag inte är den enda som inte har någon kontakt med henne. Det är en aktivitet som jag absolut skulle kunna tänka mig att göra men jag vet inte om jag känner mig särskilt sugen på att gå. Visst vore det kul att höra hur det är med vissa i gänget men samtidigt sådär jag inte så intresserad av reunions. Hmmm…
Ni är helt klart utfyllnad för att få fler att vara med och betala. Jag hade inte gått.
 
Ni är helt klart utfyllnad för att få fler att vara med och betala. Jag hade inte gått.

Så behöver det väl inte vara? Vid reunions så är det ju ofta så att vissa har mer kontakt med varandra idag än andra, men det vore en trist inbjudning om man då väljer ut bara dem som har kontakt. Då är det bättre om alla från den gamla gruppen blir inbjudna, sen behöver man ju dock inte komma om man känner att man inte har någon lust att träffa dem man tappat kontakten med för länge sen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
352
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp