Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Happ. Det är visst inte meningen att jag ska ta mig till jobbet idag. Bilen startar inte (tändningslåset som strular). Ringde jobbet och samordnaren bad mig lösa det då det verkligen är fullt. Säga så får ju mig att gå upp i stress direkt!!! Vill inte ha bakslag för fan.
Men alltså nog för att du inte ska behöva bli stressad men så hade jag också sagt som samordnare. Om man är ont om folk så är det inte lattjolajban att tappa ytterligare en. Kan du inte ta taxi eller buss? Cykla kanske om det inte är för långt?
Sant. Givetvis. Vet ju inte om och hur många som sjukanmält sig. Taxi kostar mer än jag ens jobbar ihop på en halvdag typ. Med buss hade jag kommit till arbetspassets slut. 2 mil...
Alldeles oavsett så är det ju inte din arbetsgivares ansvar att du tar dig till jobbet. Såklart supertråkigt att bilen strular men det är ju inte samordnarens fel att du är stressad. Jag tycker att det blir fel att skylla det på denne.
Jag håller med dig i sak... men @Fjordfrälst har ju varit sjukskriven pga stress och håller på att ta sig tillbaka till jobbet. Då får man som samordnare vara lite försiktig hur man uttrycker sig.
Sant. Givetvis. Vet ju inte om och hur många som sjukanmält sig. Taxi kostar mer än jag ens jobbar ihop på en halvdag typ. Med buss hade jag kommit till arbetspassets slut. 2 mil...
Jag tycker nog att vuxna människor ska kunna hantera att andra människor uttrycker sig på ett annat sätt än man själv önskar. Oavsett sjukskrivning eller ej.
Olämpligt hade i mitt tycke varit om samordnaren uttryckte något som kan ses som kritik mot @Fjordfrälst och dennes sjukskrivning men så uppfattade jag det inte utan mer att samordnaren ser problem med att få ihop dagen och behöver få in alla som kan jobba. Helt enkelt ett krasst konstaterande.
Jag tycker nog att vuxna människor ska kunna hantera att andra människor uttrycker sig på ett annat sätt än man själv önskar. Oavsett sjukskrivning eller ej.
Olämpligt hade i mitt tycke varit om samordnaren uttryckte något som kan ses som kritik mot @Fjordfrälst och dennes sjukskrivning men så uppfattade jag det inte utan mer att samordnaren ser problem med att få ihop dagen och behöver få in alla som kan jobba. Helt enkelt ett krasst konstaterande.
Fast jag tänker att det ingår i samordnarrollen att ha en hel arsenal med olika problemlösningsverktyg att dra upp ur sin trollkarlshatt. Eller så ser åtminstone jag på mina tre olika samordningsuppdrag.