Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snabb ansamling av SD-folket, check. Försök till smutskastning, check. Sandlådenivå, check.
Fast det blir lite konstigt.@tanten Syftet är att de som har ett intresse av vad Regeringen gör i olika aktuella frågor ska kunna diskutera det.
@tanten Syftet är att de som har ett intresse av vad Regeringen gör i olika aktuella frågor ska kunna diskutera det.
I en tid då många får sina nyheter via sociala media tycker jag det är bra att visa den direkta källan; var man hittar information om vår Regering och Riksdag. Jag har inget emot ledarsidorna, jag länkar gärna de också. Medias granskande roll av makten är mycket viktig.Du lägger okritiskt in regeringens egna texter
Om du varken vill göra propaganda eller käbbla så tycker jag du missar målet rätt ordentligt.Många har gått på myten att "ingen gör något"; vilket ju faktiskt inte är sant. Jag tycker Regeringen gör ett fantastiskt arbete. Tråden är varken till för propaganda, politiskt käbbel eller smutskastning. Det är en tråd för de som har ett intresse för vad vår Regering gör och vill prata om det. Det är frivilligt att delta.
Visst görs det saker men det som görs är brandkråsutryckningar. Man har inget mål om hur samhället ska se ut om 10, 15 eller 50 år. Det går att lägga hur mågna bra förslag som helst men finns det ingen tydlig målbild bakom dem så slutar det med att folk både tappar intresset och förtroendet.Många har gått på myten att "ingen gör något"; vilket ju faktiskt inte är sant. Jag tycker Regeringen gör ett fantastiskt arbete. Tråden är varken till för propaganda, politiskt käbbel eller smutskastning. Det är en tråd för de som har ett intresse för vad vår Regering gör och vill prata om det. Det är frivilligt att delta.
*kanske dags att poppa lite poppkorn*
Sjalv akte jag ut och kopte en rejal pase sma godis. Ska det vara en seg ratta?
Det betyder precis vad det står.Det låter fint på papper men kan i praktiken betyda precis vad som helst.
Okej då kan du kanske förkllara vad det nedan betyder för jag kan läsa in oändliga möjligheter i det.Det betyder precis vad det står.
Det här kan betyda att man ska ändra läroplanen, undervisningsmetoder, längd på lektioner, antal lärare/elev och massor av fler saker.2. Utvecklingen i skolan är allvarlig. Sverige har haft sjunkande kunskapsresultat under flera år och allt för många elever lämnar nian utan behörighet till gymnasiet. Samtidigt har ojämlikheten i skolan ökat. Vi gör därför satsningar för att alla skolor ska vara bra skolor, för att alla elever ska få en ärlig chans och för att fler lärare ska vilja stanna och utvecklas i yrket.
Det här tror jag att jag vet vad det betyder. Som vanligt ska man lösa klimatfrågan genom att höja skatten på drivmedel. Men defacto står det ingenting om vad man vill göra.Världen står inför ett vägskäl för att klara klimatomställningen och nå tvågradersmålet. Inför toppmötet i Paris i höst behövs länder som tar på sig ledartröjan. Klimatomställningen är inte en belastning utan innebär en möjlighet att skapa nya jobb och företag när hela världen ställer om. Att ta ansvar på hemmaplan är att visa ledarskap globalt. Vi kommer att presentera förslag som underlättar för företag, kommuner och enskilda att välja det klimatsmarta alternativet.
Det förstår jag. Det beror på att de inte har presenterat detaljerna i punkt 2 och 3 än. Punkt 1 är jobbagendan; den presenterar de nu - i den ingår a) bostäder och infrastruktur (se till att tågen går bla), b) aktiv näringspolitik (hjälpa företagen) och c) kunskap/matchning (se till att människor får utbilda sig och att de matchas med rätt jobb)Okej då kan du kanske förkllara vad det nedan betyder för jag kan läsa in oändliga möjligheter i det.
Absolut. Det ingår i satsningen på infrastruktur i punkt 1. Då skapas det både jobb för de som ska rusta järnvägen plus att det sparar miljön om folk kan använda tågen mer plus att det möjliggör för människor att kunna ta jobb som de behöver tågpendla till.Järnvägen behöver rustas så den blir tillförlitlig.