Vad gör ni med era -06:or då?

Boll

Trådstartare
Ser trådar om alla möjliga unghästar, utom just -06: orna.
Ni som har små (snart) 2 åringar, vad hittar ni på med dem?
Lägg gärna in bilder oxå, alltid kul att se :D
Min lilla Bliq går tyvärr mest i hagen och kruttar just nu, mest beroenda av att jag själv är "dräktig" och inte orkar så mycket för tillfället.
Min tanke är att förhoppningsvis köra in henne under våren. Det vore så kul att ha en körbar liten pålla :)

// Anna

Sv: Vad gör ni med era -06:or då?

Just det, här är en bild på sötnosen oxå :love:
Alldeles blöt och nyintagen från hagen :D

bliq2-1.jpg

// Anna

Åhh vilken sötnos!

Min 06 är van vid uppbindning täcken benskydd och är verkad reglebundet (även om det inte är någon favorit att lyfta benen) är löshoppad 2 ggr och åkt transport lika många gånger har gått på direkt *peppar peppar*

Hon är ett sto ut i hovspetsarna men samtidigt mkt possitiv och tycker det är kul när det händer saker. Men humör har hon :angel:

Gör inte så mycket just nu, tycker jag hinner ingenting nu när det blir mörkt så tidigt. Men idag var vi i alla fall och hämtade posten nere vid stora vägen. Så några promenader blir det ibland, kratsar hovarna varje dag förstås och så försöker vi spola ben men det är lite otäckt när det stänker vatten det blir mest hovarna som blir avspolade.
Transportträningen är för tillfället pausad. Hon går gladeligen in i släpet men tycker det är väldigt otäckt när man stänger. Tyvärr är mina andra två hästar alldeles för hispiga för att vara goda föredömen just när det gäller transport. Till våren ska jag förhoppningsvis kunna skaffa mig en läromästare som också ska kunna vara läromästare till unghästen

**lånar knapp**
Jag kan ju berätta vad hon kan iallafall :) Även fast hon mest går och skruttar nu :D
Hon är van att bindas upp.
Snäll att kratsa hovarna på.
Lasttränad och relativt lättlastad. Snäll att duscha, borsta, verka, leda, klippa etc.
Vi har varit på en utställning i somras och där skötte hon sig mycket bra, även om hon nu inte gick och vann :D

// Anna

jag gör det mesta med min lilla dam.
skulle prova att spola benen i helgen och det var väl lite läskigt tills hon upptäckte att det var nog ändå ganska skönt att bli av med leran, men vägen dit var lång, och morötter löser många problem ;)
transporten den tycker hon är superkul, går gärna in före alla andra. härligt! vi tömkör lite då och då i repgrimma och det funkar utmärkt, tänkte även börja lite lätt med att introducera en sele efter nyår, och förhoppningsvis även lite löshoppning.
hon är cool med allt, och självklart världens sötaste, har tillochmed lyckats charma min sambo som avarit lite rädd för henne, nu leder han gärna in henne och matar, och skämmer bort med massor av morötter :)

Har du nära till kalmar så har vi inkörningar och vidareutbildningar inom körning här. Du är välkommen!

Jag bor ca 10 mil från kalmar, så det är inte så långt.
Tar ni emot hästar för inkörning?

// Anna

<-- Ponnyn på bilden.

Hon gör inte så mycket heller, lite vardagslydnad, har börjat vänja vid bett (men med grimma över, hanterar inte i träns). Ska köras in under våren, troligen i maj och vill att hon ska förstå bettet tills dess (stanna, sväng och ev backa).

Vi promenerar lite i skogen, hoppar diken och sånt.

Hon kommer att ridas in under hösten (nästa och sen ställas av igen) av westerntränare, så här hemma gör vi inte så mycket eg, bara jobbar vidare med grunderna. Hon kan stå still, vara uppbunden, stå ensam i stallet, bada med slang och man kan lasta själv. Just lastningen har jag inte jobbat med då mitt släp varit på verkstad, ska ta tag i det nu när det är fruset ute och lätt att flytta på släpet samt att jag vågar köra med häst i när det är fruset fast utan is.

Ska även gå treårs men det är mest lek (löshoppning och gångarter). Kommer att förberedas genom att vara med på organiserade löshoppningsträningar och liknande.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 928
Senast: a1agnlju
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 257
Senast: Nielaa
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 282
Senast: tara
·
Gravid - 1år Hej! Skriver under anonymt nick. Jag och sambon är i princip helt inställda på att vi vill ha barn, problemet är det där att tiden...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 749
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024