Sv: Vad gör ni för övningar?
Jag är inte den som tränar, utan tycker att träning i organiserad form är ganska tråkigt tyvärr
även om jag gillar att röra på mig.
Så jag brukar se till att få in lite "vardags motion" utöver ridningen och stallgöra.
Jag har hund jag går en del bestämda promenader med som är extra långa vissa dagar i veckan och en del i skogen.
Åker jag buss vilket händer sällan men dock ibland p.g.a värk så går jag av 1-2 hållplatser för tidigt så jag får röra mig lite iallafall i normala fall cyklar jag överallt, till jobbet, stallet osv.
Undviker hissar eller kombinerar hiss + trapp.
Dessutom brukar jag trösta mig med att till och med städning ger motion och gör av med kcal.
med lite musik kan det bli riktigt roligt tycker jag om man dessutom passar på att göra något extra av det, byta duschdraperi,mattor,möblera om eller något.
Så ett litet tips från mig: vardagsmotion är enkelt och gör en del även om det inte är någon dunder kur så kan man
peppa sig själv till lite extra iallafall och känns sig duktig efteråt och dessutom ha ork och energi kvar & slippa träningvärk, den tar jag gärna men då ska jag ha ett bra,tufft,långt ridpass innan