E
Em_E_liE
Jag har en D-ponny på 16år, han är välutbildad i både dressyr och hoppning men vi har stött på lite problem som jag hoppades ni här på Bukefalos skulle kunna hjälpa till med. Lite tips och idéer alltså. Är otroligt tacksam om ni kunde hjälpa mig!
* Skjuter ut bogen till höger.
* Vill inte ställa till vänster.
* Lägge rhuvudet på sne. Mulen til höger.
* Går ofta ställd åt höger.
* Går gärna lite mer på frambenen än bär upp sig med bakbenen. Svårt att arbeta med bakbenen och när han kommer till arbete i bak är han "ojämn i sitt steg", dvs han vill inte sätta under sitt högra bakben ordentligt.
* Är "ormig" och slingrar sig gärna när man skall rakställa honom/gå på raka spår. Har svårt att spåra.
Snälla snälla hjälp mig och säg nu inte bara "fråga din ridlärare" eller liknande, jag ber faktiskt er om hjälp!
* Skjuter ut bogen till höger.
* Vill inte ställa till vänster.
* Lägge rhuvudet på sne. Mulen til höger.
* Går ofta ställd åt höger.
* Går gärna lite mer på frambenen än bär upp sig med bakbenen. Svårt att arbeta med bakbenen och när han kommer till arbete i bak är han "ojämn i sitt steg", dvs han vill inte sätta under sitt högra bakben ordentligt.
* Är "ormig" och slingrar sig gärna när man skall rakställa honom/gå på raka spår. Har svårt att spåra.
Snälla snälla hjälp mig och säg nu inte bara "fråga din ridlärare" eller liknande, jag ber faktiskt er om hjälp!