Vad gör man under ridskoleuppehållet?

S

susekl

Vad sjutton ska man göra i sommar nu när ridskolan slutar om några veckor? Det är ju hopplöst att utveckla sig när det är uppehåll från maj till början av september. Ska på ridkurs 3 dagar i sommar men det är ju inte tillräckligt. Nur rider jag en gång i veckan på ridskola och tar så mycket extralektioner jag kan. Har inte tillräckligt med tid och pengar för egen häst, har inte lyckats få tag i någon medryttarhäst heller. Det känns lite surt att lägga så mycket pengar på lektioner under terminerna och sen är det helt stopp under sommaren. Vad gör man? Börjar inse att egen häst nog är det enda för att utveckla mig så mycket som jag vill, men det är en ekonomisk och tidsmässig omöjlighet, ska man ge upp ridningen helt eller?

Sv: Vad gör man under ridskoleuppehållet?

leta på efter en medryttar häst det skulle nog vara det bästa,du får utveckla din ridning några dagar i veckan,men det blir inte lika dyrt som med egen häst och inte lika mycket ansvar. Du kommer att gå fortare fram på lektionerna i höst också.'
anonsera överallt hör med vänner och bekanta som har häst,ha tålamod så hittar du nog någon häst.

Jo, du har ju helt rätt, ibland känns det bara så frustrerande att hålla på med det här när man inte kan ha egen häst. Sen rider jag också islandshäst nu så det gör det lite svårare att hitta en medis, funderar på om jag ska söka stor häst också för att bara hålla uppe ridningen i sommar. Men vill ju helst utveckla mina kunskaper i tölt o.s.v., men det kanske är en lösning, antar att man inte får vara så kräsen i detta läget.

Om det är svårt att hitta islandshäst där du bor (som medryttarhäst) så tycker inte jag det är fel att ta en "vanlig" häst eller ponny. Bara att rida regelbundet och hålla musklerna i gång ger otroligt mycket när lektionerna kommer igång igen.

Hej!
Jag ställer mig precis samma fråga som du - kunde ha skrivit inlägget själv känns det som... Jag rider också på ridskola(islandshäst) och tycker det är jättetråkigt att det är riduppehåll snart (och under SÅ lång tid) Jag går i sama funderingar som du, jag funderar på att försöka hitta medryttarhäst, islandshäst eller annan ras, eller att endast rida några turer/gå kurser/ta extra lektioner under sommaren.
Ja, det enklaste hade ju varit om man hade haft egen häst, men jag har liksom du just nu varken tiden eller möjlighet.

Klart att du inte ska sluta med ridningen ifall du är intresserad, leta vidare efter en medryttarhäst, förr eller senare dyker det nog upp någon häst som du känner kan passa dig. Om egen häst är en ekonomisk och tidsmässig omöjlighet kan jag inte svara på eftersom att jag inte vet hur gammal du är och om du jobbar/går i skola och hur länge isåfall, men själv är jag 13 år och går i skolan 6 timmar varje dag, har egen häst och jag hinner med det gott och väl, mina föräldrar betalar det mesta, men då får jag ingen månadspeng och utrustningen får jag betala själv, men det går super bra och jag har pengar över som jag kan roa mig för.

Det finns gott om stall som är villiga att i utbyte mot mockning och fodring eller liknande låter rätt personer rida och ibland även få lektioner. Fråga på din ridskola eftersom det var islänningar du red, stora halvblod finns hur många som helst, men jag tycker att även islänningar borde finns gott om, ex, turridningstall (obs... se till att dom är seriösa) som behöver hjälp av extraledare etc. på sommaren elelr bara att motionera de hästar som inte passar alla ryttare. Din ridlärare borde veta stall med islänningar i din närhet, oftast lär du ju dessutom mer om du får chansen att rida olika hästar...

Jag rider också islänning och det var inte direkt svårt att hitta en medryttarhäst.
Jag satte ut en annons här på buke och fick 3-4 svar redan första dan.
Just i detta nu ligger det minst en annons ute där det söks medryttare till islänning!

Så himla svårt är det inte, lycka till!

Tack för svaren! Har nu bestämt mig för att jag söker medryttarhäst allmänt inte bara islandshäst. Har fått några svar tidigare vad gäller islandshäst men det har inte stämt riktigt av olika anledningar. Jag hoppas jag hittar någon snart!:)

Lycka till!
Och håll oss gärna uppdaterade! :-)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 686
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 835
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 459
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar