Vad gör man i Visby på natten?

Comatose

Trådstartare
Efter en del ombokningar av resan till Almedalen/Visby kommer jag nu att få ta båten som kommer fram 02:45 på lördag natt. Jag har boende ordnat från söndag och det lär ju vara för sent att få tag på ett hotellrum så här sent inpå.

Nu är frågan om jag kommer att få campera på en parkbänk under natten, eller om det finns ställen som är nattöppna i Visby? Jag tänker att det i värsta fall kanske finns en nattöppen Statoil? Eller? Hittar tyvärr inget genom googling, så jag hoppas på att någon här har koll! :)

Finns det verkligen ingenting att göra i Visby en lördagnatt?? :(

Nu vet jag inte hur det är med krogarna, hur länge de har öppet (inte min grej), men dessvärre har jag koll på att det inte finns någon nattöppen mack (vis av bitter erfarenhet). =/

Det jag möjligen kan tänka mig är att terminalen i hamnen är öppen (beroende på om det kommer in någon senare båt?) och där kan du ju i alla fall sitta inomhus.

Dessvärre har jag flyttat från Visby, annars hade du fått kampera hos mig. :)

Har du kontaktat ditt boende och sett över om det finns möjlighet att de kan ta emot dig redan på natten?
Det brukar inte vara omöjligt.

Nu vet jag inte hur det är med krogarna, hur länge de har öppet (inte min grej), men dessvärre har jag koll på att det inte finns någon nattöppen mack (vis av bitter erfarenhet). =/

Det jag möjligen kan tänka mig är att terminalen i hamnen är öppen (beroende på om det kommer in någon senare båt?) och där kan du ju i alla fall sitta inomhus.

Dessvärre har jag flyttat från Visby, annars hade du fått kampera hos mig. :)

Det är tyvärr sista båten och vis av erfarenhet sen sist (iof över tio år sedan) så stänger de terminalen på natten...

@pulkaskurk Jag ska bo hos en privatperson/familj som kommer hem på söndagen, hade det bara funnits lediga hotellrum hade jag tagit ett sånt, men det är värsta tänkbara perioden tror jag...

Varför inte? Då får du ju sova lite också och slipper sitta på en parkbänk mitt i natten tills de kommer hem så du kan koma till dem. Och kallt är det ju inte just nu.

Varför inte? Då får du ju sova lite också och slipper sitta på en parkbänk mitt i natten tills de kommer hem så du kan koma till dem. Och kallt är det ju inte just nu.

Nä, jag är inte campingtypen i vanliga fall och ännu mindre när jag ska på jobbresa och har dator, padda, kamera och mobiler som jag inte vill ska bli varken fuktiga eller snodda. Jag tänkte inte vara campingklädd heller och flygresan hem tillåter inte speciellt mycket packning.

Det verkar vara svårt att hitta något nattöppet i stan, så jag får nog undersöka en gång till om det går att få en nyckel och komma in tidigare...

Elektroniken har inga problem att campa och risken att du blir bestulen är ju inte större än om du hänger ute hela natten.
Campingklädd behöver man inte heller vara när det handlar om en natt.
Kan du inte få med dig grejer på flyget så ge bort det till bättre behövande.
Kostnaden för det är ändå mindre än vad ett hotellrum kostar.

Jag tycker inte heller om att tälta men gör det ibland ändå i 'nödfall' och det har gått bra varje gång.
Hoppas du får komma in tidigare annars :)

Efter en del ombokningar av resan till Almedalen/Visby kommer jag nu att få ta båten som kommer fram 02:45 på lördag natt. Jag har boende ordnat från söndag och det lär ju vara för sent att få tag på ett hotellrum så här sent inpå.

Nu är frågan om jag kommer att få campera på en parkbänk under natten, eller om det finns ställen som är nattöppna i Visby? Jag tänker att det i värsta fall kanske finns en nattöppen Statoil? Eller? Hittar tyvärr inget genom googling, så jag hoppas på att någon här har koll! :)
McDonalds i österport har nattöppet har jag för mig, annars brukar folk vila i avgångshallen. Det ska också finnas något café längs med hamnen som har konstiga öppettider har jag för mig. Annars får du ragga upp nån efterfest. Ställ dig utanför Bur eller Gute så löser det kanske sig ;)

McDonalds i österport har nattöppet har jag för mig, annars brukar folk vila i avgångshallen. Det ska också finnas något café längs med hamnen som har konstiga öppettider har jag för mig. Annars får du ragga upp nån efterfest. Ställ dig utanför Bur eller Gute så löser det kanske sig ;)

Haha, fler innovativa råd! :D Ragga upp nån låter spännande, men tror hittills mer på Donken. :) eller försöka panikragga ett hotellrum... Ska kolla upp det där med nattöppet café, tack! :)

@pulkaskurk Vet du vilken elektronik jag har med mig och hur väl den tål fukt? ;) Jag tänker inte tälta, av flera olika anledningar (bland annat att jag inte tycker att det är en bra ide!) Men tack ändå för tips. :)

Tja du nämner ju kamera, platta, dator, mobiler osv.

Jag antar friskt att du har vanliga grejer som inte är fukt och stöttåliga precis som jag och många andra har.
En vanlig dator, systemkamera, mobil osv klarar av campinglivet utmärkt.
Eller har du grejer som är känsligare än de senaste modellerna?
Vill du inte tälta så vill du inte och jag tvingar dig inte ;)
Men nu kommer du med värdelösa ursäkter som inte är ett problem så kommer jag att säga emot ;)
Eftersom det inte är problemet, problemet sitter bara i dig att du inte vill.
Vilket i sig är helt okej.

Jag tältade i början av maj och än så länge funkar min systemkamera och mina två mobiler alldeles utmärkt ;)
Jag har faktiskt inte ens tänkt tanken på att det skulle ta nån direkt skada av att vara med när man tältar och jag har ju planerat att göra om det nu i sommar ju!

Det kan bli lurigt. Jag kollade också på nattfärjan när jag bokade biljetter för ett par veckor sedan. Inga nattöppna mackar (jag ville kunna hämta ut en hyrbil när jag kom fram) och i princip allt (McDonalds, nattklubbar, osv.) stänger senast kl. 3.

Liknande trådar

Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 981
Senast: Vallmo
·
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 507
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama