Jäkla skit! Ursäkta språket, men när allt äntligen börjar falla på plats och ridningen fungerar, så går det överpilska brunstiga stoet och låter valacken betäcka henne - gång på gång på gång på gång...!!!
Nu står jag med en sårig och svullen häst som dessutom har ordentligt ont i ryggen. Konstigt? NOT!
Hade inte i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig detta scenario, då hon gått med flera valacker tidigare utan några bekymmer. Och inte visar hon tydlig brunst heller, men är med facit i hand tydligen väldigt benägen.
Nu är de åtskilda, men jag funderar lite på vad jag ska tänka på nu?
Bör jag tempa henne med tanke på infektionsrisken?
Kan det vara skador inne i slidan på henne?
Göra något åt ryggen eller bara vila henne och se vad som händer närmaste dagarna?
Ngt annat?
Nu står jag med en sårig och svullen häst som dessutom har ordentligt ont i ryggen. Konstigt? NOT!
Hade inte i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig detta scenario, då hon gått med flera valacker tidigare utan några bekymmer. Och inte visar hon tydlig brunst heller, men är med facit i hand tydligen väldigt benägen.
Nu är de åtskilda, men jag funderar lite på vad jag ska tänka på nu?
Bör jag tempa henne med tanke på infektionsrisken?
Kan det vara skador inne i slidan på henne?
Göra något åt ryggen eller bara vila henne och se vad som händer närmaste dagarna?
Ngt annat?