Vad gör jag nu ? Förutom att jag är själaglad !

cirkus

Trådstartare
Min älskade lilla sköldpaddsfärgade kisse kom hem idag.
Hon gick ut på midsommarafton och kom inte hem mer. Jag har blivit mer och mer övertygad om att hon dött. Ångesten har krupit i mig om hur hon legat bortslängd i ett dike eller svultit till döds instängd någonstans

Igår (!!!!!) bokade jag en katt på katthemmet. Jag sa att jag ger Siri ett par veckor att komma hem...

Och idag så sitter min älskade lill-kisse på räcket som vanligt. Hon är i fint skick - pälsen är fin och hon har bra hull, men hon är hungrig.

Men hur gör jag nu ? jag har ju förlorat mitt hjärta till en liten svart kattflicka ! Hon valde mig. Hon hoppade upp i min famn lag sig tillrätta och spann och så lag hon sin lilla tass på min kind.
 
Sv: Vad gör jag nu ? Förutom att jag är själaglad !

Vad bra att hon kommit hem :laugh:

På din beskrivning låter det som att någon sommarfamilj har gett mat under sommaren men att katten har kommit hem när den blivit hungrig.

Har du funderat på två katter?
 
Sv: Vad gör jag nu ? Förutom att jag är själaglad !

Ja, jag är övertygad om att hon har en familj till. Det har jag trott länge. I flera år har hon varit borta några dagar i taget och kommit hem utan att vara hungrig, visserligen finns det möss i stallet men ändå. Eftersom hon varit borta så länge så trodde jag faktiskt att hon var förolyckad.

Jag har ehrrmm fyra katter.
 
Sv: Vad gör jag nu ? Förutom att jag är själaglad !

Vad härligt att hon är hemma igen!
Du får kanske plats med en till liten misse hemma :)
 
Sv: Vad gör jag nu ? Förutom att jag är själaglad !

Jag har funderat länge på vad det var för ett tecken detta (eller slumpen dårå)

Jo, jag tror att det var meningen att den lilla svarta ska flytta in hos oss, jag hade aldrig bokat henne om Siri hade kommit hem, så hon väntade tills jag hade gjort min bit. Eller hur ? Visst måste det vara så ?
 
Sv: Vad gör jag nu ? Förutom att jag är själaglad !

Så är det :-)
Underbart att hon kom hem. Och att lilla svarta valde dig! Ni blir lyckliga alla tillsammans.
 
Sv: Vad gör jag nu ? Förutom att jag är själaglad !

Finns det hjärterum så finns det sjärterum :)

Det verkar onekligen som ett tecken. Klart du ska ha den lilla oxå.
Fantastisk att paddan kom hem igen.
Du kanske ska sätta ett litet meddelande på henne o be "den andra familjen" höra av sig när hon tar semester där igen.
 
Sv: Vad gör jag nu ? Förutom att jag är själaglad !

Grattis till två katter!:D Jag ser inte problemet.;)
 
Sv: Vad gör jag nu ? Förutom att jag är själaglad !

Klart det är så att det är meningen och ödet att du ska ha båda katterna :love:
 
Sv: Vad gör jag nu ? Förutom att jag är själaglad !

Du kanske ska sätta ett litet meddelande på henne o be "den andra familjen" höra av sig när hon tar semester där igen.

Så gjorde jag! Ett halsband med namn och nummer gav jag en kisse som varit i mitt stall ett par månader till och från. En dag ringde hans riktiga ägare och fick då veta var han hållit hus och var han skulle kunna hittas om han försvann igen =)
 
Sv: Vad gör jag nu ? Förutom att jag är själaglad !

Först tänkte jag att Siri kom hem för att visa att jag inte skulle skaffa en till katt...

Men sen kom jag på att hon häll sig borta för att jag skulle skaffa en till katt !

Vi kommer som sagt att hålla henne inne (och vem vill gå ut nu?) och sedan så kommer vi att sätta halsband på henne med våra uppgifter och kanske en liten not om att vi vet att hon inte bara har en familij
 
Sv: Vad gör jag nu ? Förutom att jag är själaglad !

Klart ni ska ta kissen från katthemmet :D
Fyra katter är inte mycket, speciellt inte om de är ute mycket. Jag har haft fyra innekatter, det är en annan femma ;)
 
Sv: Vad gör jag nu ? Förutom att jag är själaglad !

Det blir ju FEM katter !
Lite på gränsen till knäpp kattkärring.
 
Sv: Vad gör jag nu ? Förutom att jag är själaglad !

Ja, men fem katter är helt okej tycker jag.
Angående crazy cat lady så är det så jäkla tråkigt att folk uttalar sig så om kvinnor som äger katter. Har mycket svårt att tänka mig att en man som har fem katter, får ta lika många kommentarer som en kvinna som har fem katter.
 
Sv: Vad gör jag nu ? Förutom att jag är själaglad !

He he vi får väl se vad sambon får för kommentarer
 
Sv: Vad gör jag nu ? Förutom att jag är själaglad !

Jag tycker det känns mer normalt med en kvinna med massor av katter än en man med massor av katter :p fråga mig inte varför, det känns bara så :angel:

Cirkus: klart du ska ha fem katter, den svarta har ju valt dig och allt! Hjärtrum och stjärterum som sagt :laugh:
 
Sv: Vad gör jag nu ? Förutom att jag är själaglad !

Det blir ju FEM katter !
Lite på gränsen till knäpp kattkärring.

Du får knäpp kattkärring att låta som något dåligt? :confused:


(;))

Ta den lilla svarta också! Vi har sex katter, alldeles lagom många. Det är ju katter överallt hemma nu :love:.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 530
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 552
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 680
Senast: mackan
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 280
Senast: LevelSkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp