Jag har en spolspilta med infiltrationsbädd. Det rinner undan som det ska, inga problem, men stanken! Sommartid stinker det värst såklart även om det finns året runt blir det ju värre på sommaren. När jag häller ut vatten så stinker det så man kan kräkas! Är det orört luktar det inte så det känns upp i spolspiltan/stallet utan det är först när nytt vatten tillkommer som det börjar stinka.
Det står lagom med vatten så det är inte att det blir för torrt och nytt vatten tillkommer dagligen.
Jag har tidigare pumpat torrt och tagit bort gegg men det hjälper inget alls utan stanken är konstant.
Jag vill inte använda starka miljöovänliga medel just eftersom det är en infiltrationsbädd men något måste det ju gå att göra?!
Det står lagom med vatten så det är inte att det blir för torrt och nytt vatten tillkommer dagligen.
Jag har tidigare pumpat torrt och tagit bort gegg men det hjälper inget alls utan stanken är konstant.
Jag vill inte använda starka miljöovänliga medel just eftersom det är en infiltrationsbädd men något måste det ju gå att göra?!