Vad göra på häsfria dagar?

vinkelina

Trådstartare
Min medryttare har ca två dagar i veckan. Oftast då jag har kvällsskift,men ibland händer det att hon får en dag då jag jobbar morgon för att få ihop riddagarna.

Idag är en sådan dag. Jobbat 7-15. Nu hemmkommen. Ätit. Och ja?

VAD gör man sådana dagar. Borde visserligen både tvätta och städa, men har tre dagar ledigt i helgen, så tänkte ta det då. Handla mat? men kylen är full. Måste iväg och hämta kattsand

Läst har jag gjort halva dagen(slappardag på jobbet dessutom) samt smygsurfat med telefonen så skulle inte orka sitta vid datorn. Men kommer väl nog att bli till det.

Promenera kan jag ej göra, lyckats få benhinneinflamation.
 
Sv: Vad göra på häsfria dagar?

Jag jobbar 7-16 och har två hästfria dagar i veckan då min medryttare tar hand om allt i stallet. Dessa dagar ser jag till att gå och handla, laga mat (storkok för matlådor), tvätta och städa (jag är en sån som går in med skor så det behöver dammsugas minst en gång i veckan.)

Idag är en sådan dag och jag ska hälsa på min mamma strax :)
Fika med kompisar/träffa föräldrar är typiskt bra på dessa dagar ;)
 
Sv: Vad göra på häsfria dagar?

Jag är igång hela tiden, mestadels tränar , men nu på sista tiden har jag slappat en del eftersom jag inte mått så bra....
 
Sv: Vad göra på häsfria dagar?

Jag brukar träna på gymmet eller åka in till stan för att fixa det som aldrig hinns med annars.
Ibland bokar jag frisör, tandläkare och optiker när det är dags för det.

Annars är jag en sådan som älskar att slappa. Hittar jag en bra bok kan jag läsa i flera timmar, och avbryter sedan med en promenad eller fika med syrran t ex.
 
Sv: Vad göra på häsfria dagar?

Jag som inte har häst längre fattar inte när jag ens skulle hinna rida.:D Vad jag gör? Ja inte vet jag. Städar, handlar, kokar, bakar, motionerar, läser, syr, stickar, dricker kaffe.
 
Sv: Vad göra på häsfria dagar?

Träffar kompisar! För det tycker jag aldrig att man hinner annars. Bara gå ner på stan och ta en latte, sitta och slösnacka med tjejkompisar, det är fasiken lyx som hästtjej ;)
 
Sv: Vad göra på häsfria dagar?

Bio
Cykla eller träna annat än ben på gym (funkar för mig när jag har benhinneinfl.)
Träffa kompisar
Gå på museum
Gå på kurs (alternativt läsa något på distans)
 
Sv: Vad göra på häsfria dagar?

precis, det hade inte jag heller innan jag fick ny medryttare och nytt jobb. Men ja kan lova er, det är rätt skönt faktist (tills man blir rastlös ;)) tidigare jobbade jag en hel del kvällar och han då ej till stallet så dåvarande medryttare fick ta alla pass på sådana dagar. Nu jobbar jag 5-8 kvällar i månaden men lovat medryttaren två pass i veckan. Vilket betyder veckor då jag faktiskt inte jobbar kväll. Svårt att anpassa sig.

Mina vänner är sådana som jag antingen träffar i stallet eller på jobbet. Klart att vi tar en fika ibland, men blir oftast tex lunch i stället
 
Sv: Vad göra på häsfria dagar?

Det finns massor md roligt att ägna sig åt :)

När jag inte rider så brukar jag klättra, cykla, racer, downhill och landsväg. Sen försöker jag träna på gym två gånger i veckan.

I övrigt träffa folk, håller på att skaffa mig ett större umgänge, då jag äntligen har mera fritid.
 
Sv: Vad göra på häsfria dagar?

På mina hästfria dagar så slutar det ofta med, som idag, att jag rider båda hästarna och tex tar mig an man och svans på pållarna (islänningar med massa tagel).
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 068
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 693
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 932
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag kliver upp någon gång runt halv tolv. Psykologen trodde idag att jag vänt på dygnet. Men jag går ju ofta och lägger mig runt tio. Så...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Dressyrsnack 17
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp