Vad göra med överbliven prascend?

^ Jag har sett folk som säljer på lite här och var. Personligen skulle jag varken sälja el köpa receptbelagd medicin om jag inte känner personen i fråga men om man vet ngn är det ju toppen.
 
Folk får ju givetvis agera efter eget huvud men det kan vara bra att veta att man som inte får sälja eller överlåta receptbelagda läkemedel hur som helst.

Överbliven medicin ska ju lämnas in till apoteket. Men visst, om grannen i stallet också har en häst som medicineras med samma medicin så kan jag förstå att man ger bort det till den personen även om det egentligen inte är tillåtet.
 
Folk får ju givetvis agera efter eget huvud men det kan vara bra att veta att man som inte får sälja eller överlåta receptbelagda läkemedel hur som helst.

Överbliven medicin ska ju lämnas in till apoteket. Men visst, om grannen i stallet också har en häst som medicineras med samma medicin så kan jag förstå att man ger bort det till den personen även om det egentligen inte är tillåtet.
Vi hade samma veterinär och kände alla varandra mycket väl.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
487
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 361
Senast: Ainon
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 737
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp