Vad gör era bebisar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Ja, rubriken säger väl allt? Vad gör era små bebisar på dagarna? Hur länge är de vakna? Hur ofta äter de?

Jenny
 
Sv: Vad gör era bebisar?

Kan ge dj ett ungefärligt dagsschema på in 6½ månaders son:
Stiger upp mellan 07-830
Leker lite på golvet
vid 09 blir det gröt+ ersättning
Sen dags för förmiddagsluren, ca 2 timmar.
efter det lek och vid 12-13 tiden välling. sova igen efter ca 2 timmar.
Han är vaken 2 timmar åt gången.
Vid 16.1630 tiden blir det middag av någe slag. mellan 12 och 16 får han lite frukt.
Sen en tupplur igen. och sen är det lekdags. På kvällen är han vaken 3 timmar innan han somnar vid 22 tiden.
 
Sv: Vad gör era bebisar?

Vaknar 5.45-6.00. Är då vaken fram till niotiden då hon faller i djup sömn. Sen sover hon gott fram till eftermiddagen (speciellt när mamma Ulda gör ärenden, eftersom Sara slocknar totalt om man sätter henne i bilen eller lägger henne i barnvagnen). Sen är hon vaken med någon kortare sovstund till tio-elvatiden på kvällen. På natten vaknar hon en eller två gånger för att äta och ena gången ligger hon och är irriterad i upp till någon timma.

Dagtid kan tillägga at hon äter ungefär en gång var tredje eller var fjärde timma.

Ja, äter och sover är väl ungefär allt hon gör... ;)
 
Sv: Vad gör era bebisar?

Kanske ska skriva vad min lilla bebis gör också...

Vaknar vid sfem-sex och äter, somnar sedan om och sover till ca nio-halv tio. Under dagen så äter hon ungefär varannan-var tredje timme. Halvdåsar oftast om vi inte är ute med vagn eller åker bil för då somnar hon djupt. Äter och badar vid nio på kvällen, somnar sedan och sover till ca två på natten, äter, rapar och byter oftast en välfylld blöja innan hon somnar om och sover till fem-sex.

Jenny
 
Sv: Vad gör era bebisar?

Har en dotter på 4½ månad.

En normal dag ser ut ungefär så här:

09.30-10.00 Vaknar och ligger och myser i sängen en stund innan vi går upp.

10-11 Vi äter frukost och börjar klä oss inför promenad med hunden. Hon sover i barnvagnen/bärselen under promenaden. Några dagar i veckan har vi en daghund som vi åker till för att gå ut med.

12-13. Går hem, äter lunch och tar det lite lugnt. Leker en stund/ alt. hon sitter i babysittern/på lekmattan och leker själv medans jag fixar.

13.00 Åker till stallet. L sitter i bilbarnstolen som jag hängt upp som en gunga, medans jag mockar och fixar i stallet. Gör i ordning hästen för en långpromenad/ alternativt tömkörning. Har L i barnvagn/bärsele beroende på vad jag ska göra. Är ute i ca 1½ h. Hunden följer med. L somnar oftast.

15.30 Hemma igen om vi inte varit iväg och handlat mat.

Tar det lite lugnt och leker en stund. Hon får mat.

17.00 Dags att börja med maten. L sitter med i sin babysitter i köket. Hon älskar att laga mat! :D

18.00 Pappa kommer hem. Vi äter. Sedan får hon mat och lite lite puré. Sedan är det dags för bad.

20.00 Har mys i soffan.

21-23 L somnar i sin säng.
 
Sv: Vad gör era bebisar?

börjar vakna till vid åtta tiden, sen brukar vi ligga i sängen och ha morgon mys fram till nio, hon brukar även få i sig lite mjölk.

därefter är det för närvarande krypträning på golvet som står på chemat.

vid halv elva äter hon en portion gröt med en klik frukt, sen tar vi en promenad i barnvagnen i ca två timmar då hon brukar sova.

vi kommer hem vid ett, då brukar hon vilja ha mat i form av mixad riktig mat.

därefter så brukar hon leka. sen mellan tre och fyra så vill hon ligga och mysa, brukar även passa på och drika mjölk.

vid fyra kommer pappa hem, så då är det buss med pappa som gäller fram till fem, då hon vill mysa med mamma och ha några slurkar mjölk.

mellan halv sex och sju så sover hon, sen är hon vaken fram till halv tio då hon lägger sig för natten.

hon brukar vakna till en gång under nattens lop och vilja ha en slurk mjölk.

hon är 6 1/2 månad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 779
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 864
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Jag har fått en tid för att operera kompartment i vänster underben. Operationen sker under narkos. Kommer vara i vecka 19-20 vid...
Svar
14
· Visningar
1 917
Senast: Guldaskig
·
Övr. Barn Ja som rubriken säger, vad kan man hitta på med en 10-åring? Det bör vara enkelt att ta sig med kollektivtrafiken, jag är inte så van...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp