Vad ger man till världens bästa dagisfröknar?

athena

Trådstartare
Min dotter gör sista veckan på sitt dagis nu. Hon har varit där i snart fyra år. Personalen är helt outstanding, de är super! Jag vill så gärna ge dem en uppskattning för de är de verkligen värda.

Men vad i hela friden köper man? Det blir ju inte på samma sätt som vid skolavslutning då man oftast lägger ihop till fröken (och köper blommor = tråkigt).

Sånt här tycker jag är jättesvårt och behöver buke-hjälp :).

(sen ska jag på bröllop på lördag också... men den presenten tror jag inte ens bukefalisterna kan hjälpa mig med)

Sv: Vad ger man till världens bästa dagisfröknar?

Vi la ihop och köpte ett körsbärsträd. Rosa blommor på våren skulle påminna om våra barn - fem tjejer och en kille, alla förtjusta i rosa. Det blev 60 kr per barn och betydligt roligare än en blomma eller en fruktkorg som är borta efter några dar.

Och så en trevlig bieffekt - det blir ett bra träd att palla körsbär i om några år... :D

Tänkte också föreslå ett träd! Det är något som består och förhoppningsvis även ger lite tillbaka.
Blev en mkt uppskattad present hos min ena dotters lärare iaf!

Träd är bra :). Men jag skulle gärna vilja ha nåt mer personligt. Just för att det verkligen är personalen som jag, eh, avgudar ;).

Vi tänkte som så att ett träd är bestående, det kommer att växa och åldras och det kommer att stå kvar och påminna om vår uppskattning. Och varje år kommer blomningen att vara som en hälsning från våra barn. Vi höll ett jättefint tal vid överlämnandet och planteringen, så de verkligen fick höra hur mycket vi tycker om dem.

Det blir även en kul grej när barnen blir äldre - "det där stora trädet var bara en pinne när du gick ut"... :)

Beroende på vilken prislista vi ska gå efter, så kanske presentkort på massage? Vilket även kan fungera för brudparet beroende på prisklass för bröllopet och om ni är flera som går ihop, på "vårat" närmsta spa ställe kan man ge bort presentkort på 1 dags spa, med lunchbaugette och 20 min behandling och så får man bada fritt för runt 500 kr per person

Jag är fd dagisfröken de roligaste presenter jag fått av mina avgångsbarn är små foton på barnet i någon gullig ram.
Den allra finaste är en rund gipstavla med ett fotavtryck av barnet och kortet fastsatt mitt i.
På den står det "Tack, nu går jag vidare ut i livet, *barnets namn*" ett sidenband fungerar som upphängning.

Ah, ett proffs har svarat :).

*antecknar*

ejeschoklad.se

Egna handgjorda praliner från kunglig hovleverantör till varje lärare.

En lyx man sällan unnar sig själv och som inte samlar damm :idea:

Barn 1 - en broderad almanacka med Pippi. Mycket jobb och mer till dagiset.

Barn 2 - ett tittskåp med en barnhörna med bl a ett pyttelitet foto på dottern. Också mer till dagiset.

Barn 3 - sonen fick göra tryck/målning på varsin t-shirt till fröknarna. Det var nog det enklaste och mest uppskattade, och vi hade jätteroligt när vi gjorde det:)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag behöver ventilera lite och hoppas på att få lite kloka reflektioner från er Bukefalister!! :) Jag separerade från mina barns pappa...
Svar
17
· Visningar
4 657
Senast: Jenny1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama