Vad gäller?

peace

Trådstartare
Det är så här att jag har haft mitt hus uthyrt.Nu har hyresgästen sagt upp sig.Jag tänker nu sälja huset.Då jag bor i Dalarna och mitt hus finns i Skåne,så blev det telefonkontakt med mäklaren.Han har skickat upp ett kontrakt som jag skrivit under och nu skickat tbx.Han har endast varit ut och besiktigat huset. Inget annat är gjorts än så länge,eftersom hyresgästen ska städa först. Idag ringde min hyresgäst och berättade att det kommit en som frågat om huset var till salu,hon sa ja och hade visat dom huset.Jag fick numret till den ev.spekulanten och ringde henne.Hon är väldigt intresserad,men måste naturligtvis höra med sin bank om lån och sådant. Hur gör jag nu OM hon vill och kan köpa det?Känns ju lite sådär att mäklaren isf ska ha 4,5%,när han liksom inte gjort något ännu......men som sagt jag har ju skrivit på.....och ja ,jag har även skrivit på angående ångerrätten...:-(

Samma sak hände mig när jag sålde en lägenhet. Timmarna efter att jag skrivit på papper med mäklaren kom en granne ner och ville köpa.
Vet inte om jag kunde gjort på annat sätt men sålde via mäklaren och surade lite...

Japp det hände min syrra också. Försök att sälja en sommarstuga nån månad efter Tjernobyl några mil från Forsmark. Så syrran fick göra mäklarens jobb och han tog betalt, ordentligt. Han hade inte ens annonserat, bara ett påskrivet avtal.

Det är så här att jag har haft mitt hus uthyrt.Nu har hyresgästen sagt upp sig.Jag tänker nu sälja huset.Då jag bor i Dalarna och mitt hus finns i Skåne,så blev det telefonkontakt med mäklaren.Han har skickat upp ett kontrakt som jag skrivit under och nu skickat tbx.Han har endast varit ut och besiktigat huset. Inget annat är gjorts än så länge,eftersom hyresgästen ska städa först. Idag ringde min hyresgäst och berättade att det kommit en som frågat om huset var till salu,hon sa ja och hade visat dom huset.Jag fick numret till den ev.spekulanten och ringde henne.Hon är väldigt intresserad,men måste naturligtvis höra med sin bank om lån och sådant. Hur gör jag nu OM hon vill och kan köpa det?Känns ju lite sådär att mäklaren isf ska ha 4,5%,när han liksom inte gjort något ännu......men som sagt jag har ju skrivit på.....och ja ,jag har även skrivit på angående ångerrätten...:-(

Har du skrivit ensamrättsavtal med mäklaren och hur lång tid gäller förmedlingsuppdraget?

Man brukar när som helst kunna säga upp uppdraget, (enl min mäklare på fastighetsbyrån)

Vi hade Swedbank, och vår mäklare sa att det är bara att säga upp uppdraget om man hittar köpare privat. Mäklarens enda rekommendation var att skriva köpavtalet hos mäklaren, men det gick inte på hans mäklarkostnad. Vår mäklare sa själv att varför ska han ha pengar om vi säljer huset själva.

Liknande trådar

Hemmet Okej, trådstart på vad jag hoppas kommer bli en lång tråd uppdateringar regelbundet. Sambon och jag har köpt hus här i Far North...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
12 977
Senast: Seabaz
·
Hemmet Sambons hus ligger ute för försäljning. Innan det hamnade hos mäklaren så fanns det 3 privata spekulanter som prutade en hel del, sista...
Svar
18
· Visningar
4 892
Senast: Springer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama