Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vädret kommande veckan....
Luftfuktighet 65-70% just nu så inte såå outhärdligt
Härligt kompis. Så fint ni får det. Men, använder man inte köksfläkt i Australien
Jo det gör man men det är som i Sverige: dom fungerar aldrig (most likely för ingen någonsin rengör dom regelbundet)Härligt kompis. Så fint ni får det. Men, använder man inte köksfläkt i Australien
Jo det gör man men det är som i Sverige: dom fungerar aldrig (most likely för ingen någonsin rengör dom regelbundet)
Jag har aldrig varit med om att fläkten i köket inte fungerar??? De jag har haft har sugit ut matoset på ett bra sättJo det gör man men det är som i Sverige: dom fungerar aldrig (most likely för ingen någonsin rengör dom regelbundet)
Grattis!Jag har aldrig varit med om att fläkten i köket inte fungerar??? De jag har haft har sugit ut matoset på ett bra sätt
Jag tycker inte det ser ut som en sådan lösning.Det ser ut som det absolut perfecta vadret tycker jag.
De kanske har en "down draft" spis dar flakten suger ner angor istallet for upp. De ar de basta spisarna.
Jag tycker inte det ser ut som en sådan lösning.
Det är en jättebra lösning om ventilationen är gjord för den typen av utgång. Oftas är det uppåt som köksfläktar går, eller rakt ut i någon gemensam kanal.
Köksfläktar är skitäckliga. Min sjunger på sista valsen. Min nästa ska vara lätt att göra ren. Inte som den jag har, som skapar orosmoln för skiljsmässs varje gång vi ska rengör den....
Fläktar och ventilationen i hus är en vetenskap. Bäst är hus med rejäla självdrag i skorstenen . Förr behövde man inte huvar över skorstenen för det var ett rejält drag och det gjorde att inga regndroppar föll ned i skorstenen, de drogs åt sidan av utluftningen i skorstenen. Idag måste man ha huvar över...Jag har haft Jen-air downdraft spisar forut. SUPER bra. Draget ar bade battre och tystare. ... Nu har jag dock gasspis, sa jag tyckte inte att downdraft verkade som en bra ide utan kopte en vanlig spisflakt ... den ar nastan totalt vardelos.
Är väl inte galet tänkt att gästrumsdelen kan vara lite mer självgående. Får man plats med toa och durch i ena skrubben samt rentav kunna ställa in pentry i den andra om behov skulle uppstå.
Åååh jag hade slagit ihop det, en bra mäklare kan vinkla till att det är av europeisk standard och trendigt.Sååå...... här i Aus är det vanligt med separat toa och badrum. Alltså toalett + litet handfat i ett rum samt dusch + handfat i intilliggande rum.
Vi har ju två badrum i huset och båda behöver renoveras.
Badrum ett som kommer ligga i anslutning med vårt master bedroom kommer helt klart vara ett allt-i-ett badrum.
Nu till badrum 2.
Just nu är det toa, handfat och dusch (gammalt badkar med dusch) i samma lilla utrymme. "Tvättstuga" i rummet bredvid.
Tvättmaskinen kommer flyttas ut på baksidan-verandan oavsett.
Frågan är om vi ska slå ut väggen och göra ett allt-i-ett badrum till, eller göra om tvättstuge-delen till toa+handfat och på så vis få mer utrymme i det gamla badrummet för ny dusch och ett handfat.....
Jag har sagt till sambon att i Sverige är det väldigt ovanligt med separata rum som detta, men å andra sidan är vi ju inte i Sverige.
Badrum 2 är i anslutning till 2 gästrum dessutom så även om vi planerar bo här för alltid vet man ju aldrig, och jag tror separata rum skulle höja värdet av huset.......
Åååh jag hade slagit ihop det, en bra mäklare kan vinkla till att det är av europeisk standard och trendigt.
Jag tänker att man ändå ska renovera ”som man vill” och inte utefter vad som är normen. Vill ni inte ha separata rum gällande badrum skulle jag inte göra det bara för att det förväntas.Sååå...... här i Aus är det vanligt med separat toa och badrum. Alltså toalett + litet handfat i ett rum samt dusch + handfat i intilliggande rum.
Vi har ju två badrum i huset och båda behöver renoveras.
Badrum ett som kommer ligga i anslutning med vårt master bedroom kommer helt klart vara ett allt-i-ett badrum.
Nu till badrum 2.
Just nu är det toa, handfat och dusch (gammalt badkar med dusch) i samma lilla utrymme. "Tvättstuga" i rummet bredvid.
Tvättmaskinen kommer flyttas ut på baksidan-verandan oavsett.
Frågan är om vi ska slå ut väggen och göra ett allt-i-ett badrum till, eller göra om tvättstuge-delen till toa+handfat och på så vis få mer utrymme i det gamla badrummet för ny dusch och ett handfat.....
Jag har sagt till sambon att i Sverige är det väldigt ovanligt med separata rum som detta, men å andra sidan är vi ju inte i Sverige.
Badrum 2 är i anslutning till 2 gästrum dessutom så även om vi planerar bo här för alltid vet man ju aldrig, och jag tror separata rum skulle höja värdet av huset.......
Det känns lite som att på bilden i mitten går onödigt mycket plats åt att man måste ha ett handfat i bägge rummen, lite oproduktivt uttnytjande av utrymme kan jag tycka?Jag har gjort en liten skiss på hur det ser ut idag. Hur vi tänker oss. Och alternativet att slå ut väggen har jag ingen aning om hur "möblera" badrummet.
Vattenledningar är inget problem alls att ändra om man vill, då huset är byggt över mark så alla rör går direkt under huset.
Där den gamla bakdörren är tänker jag man kan sätta in ett stort frostat glas för att få in mer ljus på den separata toan...
Visa bifogad fil 83929
"Ritningen" är inte helt måttriktig lol.
Badrummet idag är väldigt litet
Tänker som så att alla vill väl tvätta händerna efter toalett-bestyr. Och i det andra utrymmet är mer för att göra sig i ordning framför en spegel. Smink,hårspray, solkräm mm,det behövs handfat i bda utrymmenDet känns lite som att på bilden i mitten går onödigt mycket plats åt att man måste ha ett handfat i bägge rummen, lite oproduktivt uttnytjande av utrymme kan jag tycka?