Vad gäller vid tävlingar?

D

_Diddl_

Vad är det för regler som gäller bland islandshäst tävlingar? :confused:

Sv: Vad gäller vid tävlingar?

Vad menar du? Utrustningsregler, regler för vaccination, regler för anmälning, regler för hur program rids? Det finns många olika kategorier av regler. ;)

Kolla på SIFs hemsida, www.icelandichorse.se, och klicka på 'Sport', så ska du nog kunna få fram några svar i alla fall!

Dessa regler finns samlade i FIPO, som är motsvarigheten till TR i islandshästvärlden. Finns även ett svenskt tillägg till FIPO (med bl.a lättklasser).

Jag menar vad är det för regler som gäller när man ska tävla. Som till exempel hur långt spöt ska vara och så...

Senast ändrad av en moderator:

Ja, det är just de reglerna som finns i FIPO. Spöt får för övrigt vara max 120cm.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: Ajda
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
444
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur