Vad gäller vid start av valack från Danmark

Fureball

Trådstartare
Hejsan!

Ny på forumet och har en del frågor jag skulle vilja ha hjälp med vad som gäller!

Finns en travhäst i Danmark som vi tagit till Sverige. Han är valack och vad jag förstår får man inte göra en definitiv import av dessa till Sverige.

För att få tävla med honom så antar jag han måste stå här som "Tillfälligt I Sverige för Träning" eller liknande?

Låt oss ponera att han springer in pengar, går pengarna då in på mitt angivna konto eller går dessa även till "ägarna" (Som dock inte är intresserade av honom)?

Om det nu är så att pengarna även skulle gå till ägarna, kan JAG stå som ägare i Danmark??? Annars antar jag att jag får skriva över äganderätten till en polare där nere (Inga problem för nuvarande ifall det nu skulle bli så)

Mvh
D

Sv: Vad gäller vid start av valack från Danmark

kan man inte stå som ägare i sverige fast hästen är i "tillfälligt i sverige för träning"?

Och, är det inte den som står som tränare på hästen (du?) som pengarna går till?

Jag är tränare på min häst, men som dessutom har delägare. Pengar och räkningar kommer till mej. Vet dock inte om det är pga att jag står som tränare eller företrädare på hästen.

Kollade nu på en väns häst som kommer från danmark, hon står som ägare och tränare på den. Fast den är "tillfälligt i sverige för träning".

Senast ändrad:
Sv: Vad gäller vid start av valack från Danmark

Mig veterligt så måste man äga/företräda häst för att kunna få ev vinstpengar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min vanliga identitet här på forumet är rätt välkänd, och jag har inte direkt varit hemlig med vart jag bor, så jag valde att lägga den...
Svar
4
· Visningar
2 152
Senast: Anna-KarinO
·
Hästhantering Ja, jag vet, ALLA hästar är klaustrofobiska, men här är det mycket mer än normalt… Det är inte min häst, men jag hjälper en kompis...
Svar
2
· Visningar
1 926
Senast: Fideli
·
M
  • Låst
Ekonomi & Juridik Hejsan. För tre månader sen skrev jag på ett fodervärds avtal där ja skulle få ha hand om ett varmblod som för det första är...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 383
Senast: Marie_Ozzy
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 231

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka