Goodwill:Ja, hon är en seriös uppfödare..
Jäkla massa plats:Nej.
Mycket "stålar": Ingen aning, har inte frågat henne om hur deras ekonomi ser ut.
Med detta uttalande kvalificerar du dig i mina ögon till skaran oseriösa uppfödare..
Som hunduppfödare får man faktist se till att kunna ta ansvar för de valpar man sätter till världen tycker jag (och flera med mig) Har man inget intresse av att göra det så ska man inte föda upp hundar.
Jag har själv 3 barn 10 hundar 5 katter x antal får 2 hästar några ankor och getter och jag tar tillbaka valpar som av en eller annan anledning ägaren inte kan ha kvar.
Vi har en fast inkomst + det jag tjänar på trimningar och kurser. Huset har på nedervåningen 2 rok + toalett och hall. Övervåningen består av 4 rum + badrum och hall. Total bostadsyta ca 160 kvm.
Så i mina ögon är dina ursäkter tämligen lama..
Om jag köper en framtida avelshund/arbetshund så har jag ingen användning för den om den redan tidigt i livet visar sig vara behäftad med fel som gör att den inte kan användas till det den är tänkt till.
Givetvis lämnar jag inte tillbaka en unghund som befinns ha Ögon/HD-fel, om det nu mot all förmodan skulle inträffa.
Pajar bromsarna, så fyller de ingen funktion: Alltså kasserar jag de trasiga och köper nya :smirk:
Pajar de inom 3 månader, så kan du ge dig på att jag kräver att få nya bromsar kostnadsfritt eftersom de uppenbarligen var defekta på något vis