Vad föredrar ni???:)

Nuzzan

Trådstartare
Hej hopp!

Vad föredrar ni? Rida ut, eller rida i ridhus?

Jag vet att vissa rider mest i ridhus pga träning o tävling. MEN, jag vill veta vad ni helst föredrar....:)

TACK!

//Nuzzan

Sv: Vad föredrar ni???:)

Eftersom vi (jag, mamma och pappa) inte har tillgång till någon eget ridhus så uppskattar jag väldigt mycket den enda gången i veckan som jag har möjlighet att rida i ridhus, närmligen när jag rider lektion. Tycker att det är lättare att rida hästen i ridhus eftersom det inte finns något som fångar hästens uppmärksamhet mer än ryttaren och eventuellt andra hästar. Det kanske beror på att jag inte rider så mycket i ridhus, jag vet inte, men så länge man rider/arbetar mångsidigt så föredrar jag ridhus, framförallt när det är kallt och blåsigt.

ehum... måste erkänna att jag föredrar ridhus speciellt på vintern.

Hästen föredrar nog helt klart utomhus på ängen dock :D varierar så mkt jag kan :D

Ridhus:love: :love:
Men jag kommer aldrig att rida honom i ett:crazy: För det enda som finns är ca. 7???km bort, och jag tycker inte att det är värt att packa in honom för att rida ett 60 min pass...
Så vi håller oss till vår ute paddock + kör bana:D

Ridhus när det är tråkhöst...:angel:
Och absolut ute resten av året.

Ute i alla lägen! :) Har ett ridhus 30min skrittväg bort men det känns inte aktuellt. Rider i paddock en gång i veckan, skulle det bli mer skulle hästen dö av tristess.

jag rider helst ut i skogen . men skulle det regna så vill jag gärna ha ett ridhus...eller om det e dåligt väder=)

paddock har jag och den används ca 2-3 ggr veckan . just nu bara 2 ggr då jag precis satt igång honom efter vilan=)

Jag föredrar att rida ut. Har just nu inget ridhus på nåt lagom avstånd heller. Dock finns en paddock men jag har alltid tränat dressyr i skogen...

rida ut i SKOGEN.annars så gillar jag och rida i våran stora paddock alla fall när det är bra underlag det är det ju tyvärr inte alltid på vintern. ända gången jag helst rider i ridhus är när det regnar men då ridar jag i ridhuset 9 av 10 gånger

Jag älskar all ridning, så jag tycker det är jättekul att rida i ridhuset, och det är kul att rida ut med. Vill jag träna dressyr eller hoppa bana så är det ju så bra att vara inne, och vill jag ut och njuta av naturen, eller ta en jättesnabb galopp då är ute bäst!

När det regnar älskar jag ridhuset ännu mer! :love:

Jag rider helst ute. Har ridhuskort men har 15 min dit med bil, och kan bara lasta en av mina två hästar själv, utan hjälp.

Om det är bra väder vill jag heslt ha ett stort gärde, där inget begränsar mina övningar, men annars föredrar jag ridhus.

Ngn mer än jag som mest rider ut för hästens skull?????

Rida ut. Både jag och mina hästar tycker det är skittråkigt i ridhus. Valacken har inte ens varit i ett nån gång.

rider i ridhus 1 gång i veckan på ridskolan och då har jag ibland med mig egna hästen så vi får instruktörshjälp, annars är jag bara i ridhuset när vi löshoppar eller hoppar själv och det kanske blir 1 gång varannan/vartredje vecka eller så

både jag och hästen är helst ute, ridhus är så begränsat vad man kan hitta på för skojj, inget slår skogen! Hästen har mycket bättre framåtbjudning och arbetslust ute också

Rider bara i ridhus en gång varannan vecka. Tyvärr. För under höst- och vinterrusk föredrar både hästen och jag tak över huvudet. Men jag prioriterar annat än bara tillgång till ridhus när jag valde stall och i det långa loppet är det ett absolut självklart val. Så jag vill säga att jag föredrar ridhus när vädret är för "dåligt" för att rida utomhus. Och med dåligt väder räknar jag snålblåst, regn och minusgrader som gör padock och uteridning omöjligt. Minusgrader med snö och solsken är ju annars underbart att rida i. Är dock lite ovanligt i min landsända...

Jag föredrar att rida ut, har aldrig haft tillgång till ridhus, gillar inte att rida i ridhus överhuvetaget, förutom när jag tränar och tävlar såklart.

Rider mkt dressyr ute i naturen, skänkelvikningar fram och tebax på väggarna, galoppombyten , öppnor, ja allt som går att göra.Det hårda underlaget bekymrar mig inte ett dugg, tycker det är ett bra sätt att sträka benen på genom att skritta på dom hårda grusvägarna.När det däremot blåser snöstorm ute så vilar hästen.

Eftersom min häst nu går att rida ut på så är de det jag gör mest =).

ridhuset är BÄST! :love:
Det är ju bra att rida ute också, men varken jag eller kus tycker det är överdrivet kul...
Nä sitta o trimma i det varma ridhuset medans det är vinter, kallt, o blåser ute är bara :banana: :love:

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 215
Senast: sorbifolia
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
354
Senast: MiniLi
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
865
Senast: Roxy
·
Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
734
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama