Vad föredrar du ?

Z

zorika

Vilka täcken föredrar du ? märken ? Vad används mest ?
Har du eksemhäst ? vilken salva använder du eller har du bara täcke ?
Vad har du för ridkläder?
:confused:

Jag ska köpa in islandshäst tillbehör till de företag jag jobbar på så jag vill veta allt om vad som är bra och inte. Kan ju inte bara gå på det som jag tycker:bow: :D

Sv: Vad föredrar du ?

Jag hade en eksemhäst och hade då Boett-täcke till henne och smorde man och svans med Helosan samt mjukgörande salvor.

Täcken allmänt har jag fleccetäcken samt ett regntäcke. Fleectäckerna är från Hansbo, Boj transporter och några täcken från Hö*ks.

Ridkläder använder jag olika märken, men om du vill ha olika märken på ridutrustning inom islandshästar så är väl 66 Nort Iceland, Top Reiter, Soneraiter m.m populära?

Kan säga själv att 66 Nort Iceland är underbara fleectröjor, håller värmen sjukt bra :love:

Hoppas det är något liknande svar du vill ha :angel:

Märken spelar inte så stor roll, bara om det är bra kvalitet.
Jag har blandat Globus, Jacson, Top Reiter, m.m.
Min häst har nu fått lite eksem i manen och använder i stort sett bara täcke och Equi-lotion till de sår han får.
När det gäller ridkläder så har jag Sonnenreiter, Jacson och några 66 North Iceland fleecetröjor.
Tycker också att de är underbart sköna.

Mountain horse, bucas, zaldi, sonnenreiter, horka, top reiter, kyra k är väl några av märkena jag använder.

Vilka snobbar ni är:angel::p bara en massa dyra märken

Själv kör jag mycket med hööks och jacson. Men jag har faktiskt ett par top reiter boots:p:D:angel:

På hästtäcken har jag Bucas och Event regntäcken. Gillar Event regntäcket bäst. Superbra passform med enorma bogveck.

Ridkläder är det Sonnenreiter som gäller i ridbyxor, 66north som fleecejacka och funktionsjacka, sen använder jag Aquatexjackor som ytterplagg. Har även en ridoverall som är underbar, märke är Soulhorse.
På fötterna trär jag Mountainhorse eller Graninge. :bump:

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 374
Senast: Stergo
·
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
511
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
293
Senast: MJLee
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
731
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Födda-24