Vad för "roliga" godisar äter din häst.

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare wolken fee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 9 117
W

wolken fee

Det skulle vara roligt om ni alla där ute i Sveriges avlånga land, ville berätta vad just era hästar gillar för godisar. :o:love:

Mitt avelsto äter gärna om det erbjuds:

Vindruvor men det skall vara dom blå.
Lakrits båtar.
Choklad men den skall var ljus.
Apelsinen klyftor.

Sv: Vad för "roliga" godisar äter din häst.

Mina valacker gillar bananer, den ena tycker också om fishermans friend extra stark. Den andra gillar tomater.

Min madames favoritgodis är nektariner. :D Hon blir som tokig i det. Även jordgubbar, och bananer.
Det mesta som är sött.

Apelsiner går bort, likaså gurka. :)

Mina hästar äter i princip allt! Vindruvor, bananer, gurka, tomat, melon, jordgubbar, mandariner, choklad, mackor, ja, nästan allt! Andalusiern kan dricka ur plast mugg också, Fanta gillar han! Gick lös på gården en dag också, gick fram till grabbarna som satt och tog en fredags öl, tog upp glaset och skulle börja dricka...:D

min första ponny åt precis allt...älskade rulltårta och djungelvrål...drack även läsk....och försökte en gång äta upp en hamburgare men den spottade han faktiskt ut...hihi

Min är tråkig.. Är otroligt petig med vad hon stoppar i munnen så hon äter helst morötter som godis.Det älskar hon å andra sidan:d Äpplen- okej då tycker hon, men inte mer än ett! Knäckebröd kan hon äta ett par skivor, sen räcker det tycker hon! Nypon är jättesmaskens sålänge de sitter på busken, hon står och plockar av ett för ett så fint med läpparna. Men ajabaja mig om JAG plockar av lite nypon och lägger i hennes krubba, då duger det inte! Hon tittar på mig och tycker "ta bort, skämtar du med mig, ska JAG äta det där??"
Bananer flemar hon åt, apelsiner flemar hon åt, ja hon flemar åt det mesta "konstiga":D. Jag hade ett päron över som jag inte ville ha och lade det i krubban, tänkte det borde vara gott när hon kom in i från hagen. Jo tjena, dagen efter ligger ett hysteriskt mosat oätet päron kvar i hennes krubba, hon måste haft fullt sjå med att sortera ut det "äckliga" från hennes ordinarie goda krubbmat som bestod av betfor och kornkross. Sånt är hon å andra sidan löjligt förtjust i. Kraftfoder av alla de slag går ner, men godis - Icke!

Mina hästar är helt galna i morötter!! inget annat passar

haha:p min häst är med kräsen:p hon kan stoppa in det i munnen men det åker ungefär lika snabbt ut igen:P flemar åt det:P:P haha
Men betfor och annat tycker hon om:P:P

Min gamla isis jag hade; död sen 10 år tillbaka tyvärr, älskade allt som gick att äta, glass, godis av alla de slag o prinskorvar, för att inte tala om hur galen hon var i ostbågar

Min gamla häst älskade öl (i liten mängd), kaffe och Svenska Lantchips med Gräslökssmak (ingen annan chipssmak :D)

Min gamla häst älskade öl (i liten mängd), kaffe och Svenska Lantchips med Gräslökssmak (ingen annan chipssmak :D)

Vad bra att han inte var en stor ölhävare, måste kännas jobbigt annars att ha en sluddrande häst som vinglar runt fullkastrull:rofl:

Stoet fick smaka pepparkakor igår, dom va supergoda tyckte hon :banana: medans valacken tittade jätte förnärmat på mig när jag erbjöd honom samma sak....Han e jättekräsen, knappt knäckebröd går i.....

Vad bra att han inte var en stor ölhävare, måste kännas jobbigt annars att ha en sluddrande häst som vinglar runt fullkastrull:rofl:

Om han fick mycket öl så drack han upp allt :D Men matte fick stå emot lite.. Han får ju faktiskt bjuda :d:devil:

*KL*

Nuvarande är ganska tråkiga, förutom valacken. Han gillar gelehallon.

Allra mest gillars amtliga tre en sorts örtgodis dock, de kan förnedra sig huuur mycket som helst för det ;)

Kblstoet jag hade älskade vicks blå samt marinerade vitlösklyftor.

Sen ska jag vara TRÅKIG. Men ni som tycker de gillar läsk och tårta och kakor och sånt. Tänk på hur mkt/litet ni ger dem. Förstaponnyn jag hade så hos tidigare ägaren hade han fått en massa sånt. Han drack cola och fanta - med sugrör (!), han älskade alla sorter godis, och käkade bullar och kakor och grejer. Hans tänder var SKRÄP när han närmade sig 25, och han blev iofs 33, men de sista åren i livet levde han på lucerngröt..

Och ändå fick han inget 'sockergodis' (han krubbet hysteriskt om han fick ens en sockerbit) efter 12 års ålder när vi köpte honom..

:bow::bow:

håller med dig!

godis i all ära-men inte för mycket!

*sedan KL*

min shettis gillade knäckebröd med smör på, drack kaffe ut mugg och min stora häst gillade laktris.

äpplen, morrötter och annat "hästgodis" älskade dom!

ska tilläggas att shettisen fick endast smaka nån enstaka gång under sommaren då mamma stod på verandan och drack kaffe och åt knäckebröd. vi bodde på landet med 30 hektar å hästarna gick i trädgården och betade gräs :D

min häst efter det kunde knappt få i sig en knäckemacka men mamma lärde honom :angel: hon passade min häst i ½ år när jag bodde första halvåret på plönningegymnasiet och när jag kom hem över en helg så var hon så stolt över att hon lärt honom äta det!
(mamma är i övrigt livrädd för hästar! men blixten var så snäll så jag vågade lämna över honom på henne)

den hästen jag har nu är matglad men har ännu inte testat att ge annat än äpplen och morrötter. hon är lite roligt, ska ta dom minsta tuggorna och tugga länge länge... tror hon står och njuter av godiset :D

min första ponny åt precis allt...älskade rulltårta och djungelvrål...drack även läsk....och försökte en gång äta upp en hamburgare men den spottade han faktiskt ut...hihi

Haha det gjorde min första med! En D-ponny som åt allt och aldrig blev för tjock. Han drack läsk direkt ur flaskan om man lät den stå framme. En gång smakade han på en hamburgare, men det var inte så poppis. Brödet, ketchupen, rostad lök och sallad däremot gick ner ^^ Man lärde sig vad man kunde ha framme och inte ha framme. Tyvärr fick han problem med benen, så han blev "bara" runt 20..

Ponnyn jag har nu käkar också det mesta, men han får inte smaka på allt. Frukt och grönt, speciellt exotiska frukter som apelsin och nektarin, är riktigt populärt. Några tyska turister som hyrde stuga en bit från stallet matade honom med chokladdränkta russin.. Han jublade, jag svor.

Våra äter det mesta, men nordisen är den som verkligen älskar allt, utom choklad och lakrits. Favoriterna är geléhallon, snus, och riktigt sura saker. Röda vinbär är också en favorit.

Han ätar en hel del.
Just nu; Pepparkakor.. MUMMA! :)

Min häst äter typ allt man stoppar under mulen på henne :D
I fruktväg är nog plommon favoriten, oj vad hon fjäskar då!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej på er det finns säkerligen samma fråga på forumet redan men jag tycker det är lite krångligt o söka så därför skriver jag en...
Svar
6
· Visningar
1 286
Senast: poetin
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 579
Senast: moonstruck
·
O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 029
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka