Vad för olja?

Sv: Vad för olja?

*kl*

Aston%20ylar.jpg



Någon som vet hur laxoljan påverkar päls och fällning?



:D
 
Sv: Vad för olja?

Jag har använt laxolja & kommer att fortsätta göra det, får också höra "vad gör du för att få honom så fin i pälsen", vilket inte är helt lätt med kort, svart päls. Men det funkar kanon.
Förutom laxoljan äter han Standardt extra eller normal, ska försöka gå upp till nåt mål färskfoder varannan dag också, har lite för liten frys nu bara;)

Tillägg: jag tycker inte att hundarna fäller riktigt lika mkt med laxolja, men mina fäller nog inte så mkt ändå.. Me npälsen blir kanonfin iaf:)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad för olja?

Man brukar ju säga att man ger olja för att pälsen ska få mer fett. Jag som har hundar med fettiga pälsar märker direkt om de får foder med för låg fetthalt, då torkar deras pälsar ut!

Omega 3 och omega 6 är det som det är rilkligt av i fiskoljor. Det används iaf inte inom humansidan för att stärka håret. Så jag tror att man får testa sig fram. Kanske kan det vara det lilla som behövs? Annars är det bra för hundens leder, kolesterol och hälsa ;)
 
Sv: Vad för olja?

Jag kanske ska tillägga RÄTT sorts fett och därför är sådana högkvalitativa oljor med rätt sorts fett bättre än t.ex. processad och extrakterad matolja.
 
Sv: Vad för olja?

Jag ger min hund laxolja och han är superfin och blank i pälsen:love: Sen så äter han bättre med oljan i torrfodret;)

En bra biverkning (som jag inte trodde på) är att trampdynorna har blivit mjukare och finare:)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 104
Senast: Tjholahopp
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 262
Senast: Lillebjörn
·
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 583
Senast: lady_vip
·
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 199
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp