Vad för klippmaskin

Jag har julas! Haft i över 2 år nu och klippt en lurvig ponny var 4e vecka nästan året om. Funkar skitbra! Aldrig slipat skären och tar lika bra fortfarande..

Jag har haft Hööks Showmasterklippare i drygt 4 år. Har islandshästar själv så det är tjocka pälsar den använts mest till och aldrig varit några problem! Både helklippt och halvklippt islandshästar och halvblod med den utan problem. Den låter en del men alla hästar jag klippt har vant sig snabbt så det har inte gjort något. Helt klart värt pengarna!

Jag har haft Hööks Showmasterklippare i drygt 4 år. Har islandshästar själv så det är tjocka pälsar den använts mest till och aldrig varit några problem! Både helklippt och halvklippt islandshästar och halvblod med den utan problem. Den låter en del men alla hästar jag klippt har vant sig snabbt så det har inte gjort något. Helt klart värt pengarna!

Jag tror att Hööks showmaster är exakt samma som Julas maskin, annan etikett bara. Så var det för 2 år sedan iaf! Skillnaden är att Julas är billigare ;)

Jag tror att Hööks showmaster är exakt samma som Julas maskin, annan etikett bara. Så var det för 2 år sedan iaf! Skillnaden är att Julas är billigare ;)

Mycket möjligt :)
Hade inget Jula i närheten för 4 år sen då jag köpte min på Hööks så då visste jag inte ens det fanns på Jula ;)
Och de 1800 som den kostade var den värd!

Jag har en DeLaval som är 15 år gammal, den är hur bra som helst. Nyligen hade jag den inlämnad på service och slipning och den är som ny igen. Har klippt alla möjliga hästar med den. :)

Den är lite dyrare, men det kännar man in iom att den håller så länge.

Jag har haft Julas maskin i ungefär tio år och gjort i genomsnitt 10 klippningar per år med den, i shettis- och fjordpälsar. Jag är väldigt nöjd, har heller aldrig haft någon häst som reagerat på ljudet, varken unga eller äldre hästar, trots att den låter som en tröska, men antingen har jag vant mig eller så har den blivit tystare med åren, för numera hör jag på radio samtidigt som jag klipper, det var otänkbart första året.
Skären är ingen vidare kvalité, märks när de slipas, efter bara ett par slipningar så blir de inte längre "som nya", men trots att jag vet att det lätt skulle avhjälpas genom att köpa ett par Heiniger-skär istället så har det inte blivit av. Jag slipar ett par gånger, sen kastar jag och köper nya. Varje år säger jag "nästa säsong ska jag köpa riktiga skär" men det har inte riktigt blivit av, än. Nästa år kanske ;)

Någon här som har erfarenhet av heiniger saphir maskinen? Vill ha en smidig och tyst maskin och denna är verkligen tyst! Men orkar den klippa en hel häst undrar jag? :)

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 863
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 892
Senast: Roxy
·
Hundhälsa Hej, Som rubriken lyder väntar en flytt till Grekland för mig och min hund. Rabiesvaccin ordnade jag i måndags. Har du varit till...
Svar
13
· Visningar
789

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka