R
Raderad medlem 6459
Stort tack till alla som engagerar sig förresten! Buke är så bra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, jag har fått det förslaget av en vän här men det känns lite risky. Är inte risken rätt stor att man står där med en märkligt färgad klänning som är helt oanvändbar? Har aldrig färgat en klänning själv faktiskt.
Ah, då är ja grymt avis på dig! Jag har ingen större hylla, medelsmå som Niffe uttrycker det, kanske är det därförInte för att vara sån, men jag passar skitbra i axelbandslösa klänningar.
Haha jag veeet, förlåt! Grejen är den att jag har så tight om pengar just nu så ska jag lägga pengar på en ny klänning vill jag känna mig supernöjd med den, annars blir det för dyrt så att säga.Du var lite knepig Nä skojjar. Kul att leta efter kläder som man själv inte behöver lägga ut pengar på så jag ska leta vidare och försöka leva efter de reglerna
Viskos är ett naturmaterial.
Alltså, jag vet inte om jag skulle våga ärligt talat, känns ju surt att sabba en fin klänning. Eller är det väldigt enkelt? Hur vet man vilken färg det blir? (dagens dumma fråga kanske, men menar alltså nyans snarare än gult eller svart liksom).De första gångarna kan det ju gå lite snett/inte riktigt vad man tänkt sig, men jag övade på billiga vita t-shirtar så jag fick in tekniken. Fast någon klänning har jag ju inte färgat än utan mer byxor och skjortor som är sköna att ha på i värmen men som inte alltid kommer i "mina" färger.
Har tittat på bägge de där! Särskilt den andra (den med dubbla axelband) gillar jag jättemycket! Den finns tyvärr inte i min storlek i rosa dock, annars hade jag utan tvekan köpt den!Okej, under 500 då, ljust, gärna spets eller lite genomskinligt. Två förslag:
http://www.asos.com/TFNC/TFNC-Dress...,7,25&sh=0&pge=0&pgesize=204&sort=-1&clr=Nude
http://www.asos.com/ASOS/ASOS-Cami-...,7,25&sh=0&pge=0&pgesize=204&sort=-1&clr=Pink
(Insåg nu att förslag två kanske inte riktigt passade in på önskemålen... )
Lite nattlinnevarning kanske förresten.
Den här var fin tycker jag! Känns dock som att den måste provas i affär för att risken finns att den ser väldigt illa ut på.
Åh, är lite sugen på att testa och skulle i sådana fall kunna be min pappa (mästersömmerskan) om hjälp när jag är hemma nästa gång.Om du har ett badkar är det det bästa för en klänning, då veck i tyget kan hindra pigmentet från att tränga in. Annars brukar det stå tidsangivelser på paketet för hur länge det måste ligga för olika nyanser (och även mängd vatten för ett paket), är man osäker eller tycker det börjar bli för mörkt, tar man bara ur tyget och kollar nyansen, och eventuellt sköljer med ljummet/kallt vatten för att tvätta ur lite färg innan det hunnit torka.
Ja, detta med storleken är himla klurigt, de flesta fina klänningarna är slut i min storlek. Den första är himla fin, det håller jag med omVad synd att den inte finns i din storlek! Jag tror både hade varit superfina på dig. Den första är nog min favorit, faktiskt.