Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Röstar också för tuja!Det enda jag kommer på på rak arm som uppfyller både vintergrön och lättskött är tuja.
Syrénhäck? Doftar ljuvligt när den blommar, tar förvisso nått år innan den växer och blir tät.
Tuktar man en syren till häck blommar den inte.
Fast vem har sagt att en häck måste se ut på ett visst sätt? Min granne har en syrénhäck, den är insynsskydd och luktar gott i ett.Tuktar man en syren till häck blommar den inte.
Fast vintertid är det inte mycket till insynsskydd.Fast vem har sagt att en häck måste se ut på ett visst sätt? Min granne har en syrénhäck, den är insynsskydd och luktar gott i ett.
Då får man väl sätta upp plank. Funkar alla årstider och bullerskydd.Fast vintertid är det inte mycket till insynsskydd.
Avenbok ska tåla salt. Vi köpte en av delvis den anledningen förra året men 3/4 har stendött för oss. Tujahäckarna däremot som grannarna har utmed vägen är 10 meter och mår som kungligheter..Tuja tål väl inte salt? Är det då mot en väg så finns det risk att vägen saltas och då kan tujan bli riktigt ful.
Avenbok är förvisso inte grön på vintern men den behåller sina blad hela vintern och är en väldigt tålig och (enligt mig) snygg häck.
Här blev tujorna totalförstörda när hundarna kissade på den. Avenboken verkar än så länge klara det utmärkt.Avenbok ska tåla salt. Vi köpte en av delvis den anledningen förra året men 3/4 har stendött för oss. Tujahäckarna däremot som grannarna har utmed vägen är 10 meter och mår som kungligheter..
Fast vem har sagt att en häck måste se ut på ett visst sätt? Min granne har en syrénhäck, den är insynsskydd och luktar gott i ett.
Friväxande häckFast säger man häck utgår jag ifrån att den är formad. Jag har en "syrenhäck" framför mitt hus som inte är någon häck i mina ögon, den är ett buskage. Den är inte klippt på typ 20 år.
Friväxande häck
Typ spirea är väldigt fint som friväxande, och blir tät.
Förstår dig! Jag älskar friväxande häckar, det är absolut den bästa varianten.Jo, nog är den jag har friväxande Särbon vill kapa ner den men jag vägrar för jag vill ha mitt hav av vita blommor
Förstår dig! Jag älskar friväxande häckar, det är absolut den bästa varianten.