Vad för födelsedagspresent?

dotzie

Trådstartare
Jag har haft hela veckan att fundera men kommer inte fram till något! Förra veckan fyllde jag, och fick oväntat en present. Imorgon fyller personen som gav den till mig och jag känner då att jag vill ge något tillbaka - men vad?! :nailbiting:

Vi har känt varandra i ett par månader. Han är 24, och på resande fot nästan ständigt. Han bor egentligen inte i Sverige så det bör vara något som inte tar alltför stor plats om han ska kunna ta det med sig när han åker tillbaka. Han reser mycket till olika storstäder men är även intresserad av lite mer vildmarksartade utflykter (tänk skog/djungel/regnskog typ).

Alltså; jag letar efter något användbart som inte tar för stor plats. Att skicka efter från nätet är ingen idé, men har ett stort köpcenter 5 min bort så om det är något som går att hitta i en "normal" butik vore det bra. ;) Några idéer och förslag? Behöver verkligen input! Jag har själv ingen koll på vad en resande kan behöva. Tack på förhand!

Beroende på hur stort/dyrt det ska vara så kanske en nyckelring med något passande motiv skulle kunna passa. Eller en fickkniv med svenska flaggan på. Eller en sån här halsduk/mössa/pannbandsgrej med nåt fint mönster, tror de heter buff. Känner att jag kanske hakat upp mig lite väl mkt på friluftsledtråden, men aja det kanske är till nån hjälp/inspiration iaf :)

Tack för förslag! Jag tänker mig prismässigt runt ett par hundra är okej. Buff är typ världens bästa uppfinning (enligt mig :D) och det har han redan ett par stycken. Kniv känns lite lurigt med flyg osv..? men jag har ingen vidare koll på sånt :o

Men det var väl dumt att han redan äger både buff och spork när vi kommer med så bra förslag :D
Och jo, det kanske kan bli knivigt (hehe) med en fickkniv på flyg, har inte så bra koll på sånt...

Går det inte att länka ihop det med vad du fick av honom? Vet dock inte riktigt hur, men tänker att om du tex fick en fin blå vattenflaska så kan han få en grön som matchar, så tänker han på dig varje gång när han ska dricka vatten, eller nåt i den stilen liksom

Vattenreningstabletter? Det kan behövas om man är ute på äventyr i någon skog. du kan ju lägga dem i en snygg ask/påse om du vill göra det mer personligt.

Jag såg något fiffigt i somras, det var liksom ett sittunderlag som samtidigt gav stöd för ryggen. Svårt att beskriva ska se om jag kan googla fram det!

Bra broddar? Eller något i stil med den här?
1cdb54a17b415973fe3017f796f42870.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 459
Senast: anna_panna
·
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
5 119
Hoppning Halloj! Jag har fastnat i en dålig hoppspiral tror jag 😛. Som ponnyryttare hade jag ett ganska hyfsat mod och kunde styra runt min...
Svar
15
· Visningar
2 914
Senast: Hallonsoda
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 313
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama